Värstinghoj = värstingbil???

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Satt och tänkte över mitt val av hoj och bil. Speglar mitt val av hoj mitt val av bil :va . Jag kör ZX-6R och Lexus IS 200... Båda har små motorer 600cc och 2000cc och förhållandevis många cylindrar ( fyra och sex). Varför jag köpte bilen var för att den inte är så vanlig, vill inte ha en som alla andra har. Hojen köpte jag för den coola färgen (Kawagrön :yoparty ). Så frågan är egentligen "Köper man bil som man köper hoj?".

Ni som kör de elakaste hojarna kör ni de snabbaste bilarna? Eller e det kanske tvärtom, man kanske inte har råd eller lust med en kvick bil (som både fruga och ungar ska åka) om man ligger och pressar med pärlan på två hjul...

Låg sömnlös hela natten och tänkte på detta :huvet . Så snälla reda ut detta år mig :Bugar
 
Last edited:

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Nä.. Sen jag började åka hoj så dog bilintresset lite.. inte så intressant längre med en snabb bil..
 

Dr.Bike

Guest
BridgeMill skrev:
Satt och tänkte över mitt val av hoj och bil. Speglar mitt val av hoj mitt val av bil :va .
Ni som kör de elakaste hojarna kör ni de snabbaste bilarna? Eller e det kanske tvärtom, man kanske inte har råd eller lust med en kvick bil (som både fruga och ungar ska åka) om man ligger och pressar med pärlan på två hjul...

Låg sömnlös hela natten och tänkte på detta :huvet . Så snälla reda ut detta år mig :Bugar


Tjaa, vet inte om en rak sexa 24v på tvåhundra häst är så mycket att jämföra med en hoj oavsett kubik. Man blir väl frånåkt av en 400 i acc iaf...

Bil är bara transport, och då vill jag ha komfort, så jag har en sån där med bombsikte längst fram på huven...

Edit: Givetvis automatlåda oxå... :tummenupp
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag tror många kör en skruttibangbang till bil för att ha råd med feta hojen.

Själv vill jag ha lite av både. Kanske ingen värstingbil, men en annorlunda bil med lite sting i iaf (Alfa 156 2.0 TS -99, 155 kusar). Mycket bekväm o köra/åka.

När det gäller hoj lutar det åt en Sukka sjuhalva i år, 00->. Jag behöver inte ha det värsta som finns men det ska finnas kraft så det räcker och blir över. Hoj tjöper man ju lite med avseende på försäkringspremie dessutom.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Dr.Bike skrev:
Tjaa, vet inte om en rak sexa 24v på tvåhundra häst är så mycket att jämföra med en hoj oavsett kubik. Man blir väl frånåkt av en 400 i acc iaf...

Bil är bara transport, och då vill jag ha komfort, så jag har en sån där med bombsikte längst fram på huven...
MB C280 94-95? :tungan
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nja..

Honda CBR 600RR -05
Saab 9-5 AERO Kombi -02

sporthoj och familjebil..
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
KTM Duke -02
Fet-grym Honda civic -88

Så som jag ser det så är bilar ett nödvändigt ont,hojar är ett intresse därför lägger man mer tid/pengar på hojen än på bilen.
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Hade man haft deg till att hålla sig med en Nissan Skyline också så vist :gnissla
Nu får det vara så att bilen är från a-ö :(
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Master_ skrev:
Nä.. Sen jag började åka hoj så dog bilintresset lite.. inte så intressant längre med en snabb bil..


me 2

jag åker hyundai accent o de säger väl allt :)
 

Blåbusen

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Sthlm/Haninge
Hoj
Orange ZX10R -08
Kör bilen (S70) lugnare än jag kör hoj känner att det inte är någon ide att gasa för det händer inte så mycket om man jämför med hojen.Fast helt
klart så vill jag ha en lite snabbare bil men min plånbok säger tvärtom tror
nog att det är så för de flesta att pengarna styr över vad man kör förnåge.

Hoj ZX12R
Bil Volvo S70 2,5
Bil i jobbet Caddy 1,9D
 
Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Har en skruttibangbang och en supermotard!
njeee. Dock så detta mest ett mellanår innan man köper en värsting igen : )
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Audi 80 1,8 -91
R1 -99 Streetfighter



Sedan jag skaffa hoj, så kör jag lugnare med bilen.
vill fan inte mista kortet i en sunkig Audi 80 som gör 0-100 på en eftermiddag :hihi
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
R1-04 och Opel Vectra -90

den som har råd med både och har förmodligen brottslig bakgrund.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nja det hänger inte ihop hos mig (än).

Hoj: GSXR 7.5 '00
Bil: Volkswagen Caravelle '82

Har planer på att inhandla en Peugeot 206 RC när jag har lite bättre inkomst. Men vi får la se.
 

R1-benji

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Ort
göteborg
Hoj
yamaha R1 09
har haft bara sport bilar förut,BMW m3,Z3,nissan 300zx,fiat coupe,audi tt.....men sen jag köpte hojen så räcker det med en hyndai att ta mig från a-b på vinter dagar....men stannar jag i sverige så kommer det att bli nåt fet i bilväg också...
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top