Den korta versionen, jag åkte till försäljare "företag" var intresserad av en cykel och bad att få provköra, försäljaren rullade ut mcn och startade den, och sa varsågod.
Jag åkte ca 2mil, när jag kom tillbaka saknade en sidoväska, den fick jag leta upp efter E4an, den var då lackskadad men hel, vad jag märkte när jag hängde tillbaka den var att ingen av väskorna hade varit låst utan bara påhängd så dom kunde ju släppa närsom.
Företaget tycker att det är både deras ansvar, mitt ansvar och en kund som dom ska sälja mcn åt, att väskan inte var fastlåst.
Jag kände mig rätt dum då som inte kollat, men jag litade på försäljaren att allt var ok.
Testar jag en bil med takbox så litar jag ju på att den sitter fast.
Nu tycker försäljaren att jag eller alla tre ska dela på självrisken, det skulle han fundera på.
Vad tycker ni ?
Ska jag stå för skadorna ?
Ska försäljaren stå för skadorna ?
Ska vi dela på tre, även kunden som dom säljer mcn åt ?
Jag åkte ca 2mil, när jag kom tillbaka saknade en sidoväska, den fick jag leta upp efter E4an, den var då lackskadad men hel, vad jag märkte när jag hängde tillbaka den var att ingen av väskorna hade varit låst utan bara påhängd så dom kunde ju släppa närsom.
Företaget tycker att det är både deras ansvar, mitt ansvar och en kund som dom ska sälja mcn åt, att väskan inte var fastlåst.
Jag kände mig rätt dum då som inte kollat, men jag litade på försäljaren att allt var ok.
Testar jag en bil med takbox så litar jag ju på att den sitter fast.
Nu tycker försäljaren att jag eller alla tre ska dela på självrisken, det skulle han fundera på.
Vad tycker ni ?
Ska jag stå för skadorna ?
Ska försäljaren stå för skadorna ?
Ska vi dela på tre, även kunden som dom säljer mcn åt ?