Väst vs. Islam

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det Sverige och Europa vi lämnar över till våra barn och våra barnbarn är inte nådigt...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag är mest orolig för barnen och barnbarnen och deras framtid. Jag klarar mig med den utbildning jag har och är rustad att möta det mesta, men när inte jag längre finns och kan skydda familjen mot den skitstorm som är på väg...

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det här är väl en av dom gångerna jag får säga att jag är lättad över att jag inte har barn. Jag sympatiserar dock med er som har, och jag är lika orolig för landets skull. Vi som sett filmerna Sagan om Ringen ser tydliga kopplingar mellan det Tolkien berättar, och det som händer i EU idag.

Enda sättet att stå emot sånt som för landet ses som destruktivt är att just *stå emot*, på alla sätt. Eftersom jag inte är nån stark sagan-om-ringen-fan så tar jag istället ett annat exempel som vi kanske känner igen. Chris Hitchens:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag är mest orolig för barnen och barnbarnen och deras framtid. Jag klarar mig med den utbildning jag har och är rustad att möta det mesta, men när inte jag längre finns och kan skydda familjen mot den skitstorm som är på väg...
Jag tror inte någon kommer undan. Några klarar sig lite längre men där det finns "mer att hämta" kommer även insatserna vara högre. När de vi betalat för att skydda och upprätthålla ordning backat från sitt uppdrag kan det fort bli ugly. Angriparna har våldskapital i överflöd, inte vi.
Tror de flesta har svårt att föreställa sig vad som väntar. Iaf de jag pratar med. Ja, eller pratade. De flesta tror det är värre att vädra sina farhågor än vad det faktiskt blir. Då blir man persona non grata, eller vad det heter.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Är det naivt att lita på att dom fredliga muslimerna kommer sätta stopp för en eventuellt extrem framtid?

Lite förbigående; i somras fotade jag av en lapp som någon delade ut till bilarna på min parkering, jag reagerade på den något extrema tonen. Som en liten indikator på vad vi kan få på talriken i framtiden.

Islamska svaret på koranbränningarna.jpg

.. läs, och frukta.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Är det naivt att lita på att dom fredliga muslimerna kommer sätta stopp för en eventuellt extrem framtid?

Lite förbigående; i somras fotade jag av en lapp som någon delade ut till bilarna på min parkering, jag reagerade på den något extrema tonen. Som en liten indikator på vad vi kan få på talriken i framtiden.

View attachment 491719

.. läs, och frukta.
I mångt och mycket är islam och kristendom ganska lika, de är inte särskilt toleranta mot oliktänkande. Problemet med Islam är att man verkar mer fanatiska i sim kamp mot andra religioner. Hur ofta hör man om att kristna bränner moskéer eller angriper muslimska folkgrupper? Motsatser är definitivt vanligare.
Koranen innehåller många otäcka formuleringar, och det behövs bara att några procent av alla flyktingar vi tagit vill verka efter detta koncept för att Sverige ska bli en mycket otrygg plats att leva på.
Här är några exempel ur koranen att studera:
"Terrorisera och halshugga dem som tror på annat än Koranens skrifter." Koranen 08:12. "Stympa och korsfästa de otrogna om de kritiserar islam" Koranen 05:33. "Gör krig mot de otrogna som bor i ditt grannskap." Koranen 9:123. Döda de otrogna var du hittar dem." Koranen 2:191. " Varje religion än islam är inte acceptabelt. "Koranen 3:85. "Muslimer måste uppbåda alla vapen för att terrorisera de otrogna." Koranen 8:60. "Straffa de otrogna med kläder av eld, krökta järnrör, kokande vatten smälta deras hud och bukar." Koranen 22:19

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I mångt och mycket är islam och kristendom ganska lika, de är inte särskilt toleranta mot oliktänkande. Problemet med Islam är att man verkar mer fanatiska i sim kamp mot andra religioner. Hur ofta hör man om att kristna bränner moskéer eller angriper muslimska folkgrupper? Motsatser är definitivt vanligare.
Koranen innehåller många otäcka formuleringar, och det behövs bara att några procent av alla flyktingar vi tagit vill verka efter detta koncept för att Sverige ska bli en mycket otrygg plats att leva på.
"Terrorisera och halshugga dem som tror på annat än Koranens skrifter." Koranen 08:12. "Stympa och korsfästa de otrogna om de kritiserar islam" Koranen 05:33. "Gör krig mot de otrogna som bor i ditt grannskap." Koranen 9:123. Döda de otrogna var du hittar dem." Koranen 2:191. " Varje religion än islam är inte acceptabelt. "Koranen 3:85. "Muslimer måste uppbåda alla vapen för att terrorisera de otrogna." Koranen 8:60. "Straffa de otrogna med kläder av eld, krökta järnrör, kokande vatten smälta deras hud och bukar." Koranen 22:19
Vem är du och vad har du gjort med Tammer?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är väl ändå samma formuleringar om andra religioner i samtliga Abrahamitiska religioner. Den stora skillnaden är väl att det börjar bli ett tag sen de kristna var ute på sina korståg och frälste världen och en del muslimer ligger lite efter med spridandet av sitt kärleksbudskap.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vem är du och vad har du gjort med Tammer?
Stackars "Tammer" har fått en stroke och helt förändrad personlighet (!).
Nej, skämt åsido: jag har aldrig sympatiserat med islam, jag tycker bara illa om hur Israel behandlar palestinierna om det var min inställning i Mellanösternfrågan det gällde. Men islam är obehaglig, och det är oroande att se hur den sprider sig över världen och tar sig alltmer extrema uttryck.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sådana formuleringar finns det gott om i Bibeln också. Och troligen även i Torahn.

Skillnaden är att de flesta i västvärldens "kristna" länder har växt upp med empiriska värderingar, där blind tro är något vidskepligt, naivt, och rent av lite barnsligt, inte en dygd.
Här i norden mer än i Sydeuropa, mer än i (speciellt vissa delar av) Amerika.

Det är tyvärr inte alls konstigt att barn som de i videon över inte växer upp till att bli speciellt välrundade individer. Det är den stora tragedin.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror inte någon kommer undan. Några klarar sig lite längre men där det finns "mer att hämta" kommer även insatserna vara högre. När de vi betalat för att skydda och upprätthålla ordning backat från sitt uppdrag kan det fort bli ugly. Angriparna har våldskapital i överflöd, inte vi.
Tror de flesta har svårt att föreställa sig vad som väntar. Iaf de jag pratar med. Ja, eller pratade. De flesta tror det är värre att vädra sina farhågor än vad det faktiskt blir. Då blir man persona non grata, eller vad det heter.
Pratade med en nu i veckan som spekulerade om att "men tror du inte det blir bättre sedan då? "

Öh nej.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

View attachment 491719

.. läs, och frukta.
Sådant är jättebra, mer polarisering tack.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
mer polarisering tack.
Det kommer. Sen när läget är så laddat att en cigg kan tända luften där ute, då kommer inbördeskriget.

Har tyvärr inga kontakter inom vapenindustrin, men jag tänkte börja sy upp kepsar till båda lagen ? , det blir spännande. Vem vinner? Tror dom redan har ett bra försprång, dom har ju avlat upp en barnarme nu i snart två generationer.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA