Västeråsåkning Söndag 10/8 10:00

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Hmmm... Kring 12. PM:a mig ett nummer jag kan ringa när vi är på plats.... Vi kan träffas på macken mittemot avfarten mot stallarholmen.

//P

Ginton skrev:
Följer gärna med!
Bandit när kan ni tänkas vara i strängnäs??

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Snabb summering:

Kommer bensäkert:

Linus / ToL/ Thomas
Robban C (hakar på i Kvicksund)
Gasolis
doohan
Wazze (bara Rytternevägen?)
benzzon
aRWe
Ginton (hakar på i Strängnäs)
Micke Andersson (bike.se)
Bandit600s

Kommer kanske:
Blade
umbro
tacer
mcgalningen
Lion

Kommer inte alls:
A@ (ska supa)
Albertsson (ska supa)
Mav (pank - som vanligt :tummenupp )
VaLLe (barn)

Om någon har en BRA karta - ta med.

/Bandit 600

Bandit600 skrev:
På allmän begäran:

Västeråsåkning Söndag 10/8 10:00 samling Gamla Småbåtshamnen i centrum, vid Rest. Varvet.
Vi åker först till Mariefred över Rytterne, Kvicksund, Eskilstuna, Sundbyholm, Björsund, Strängnäs, Stallarholmen.
Väl i Mariefred så tar vi en kort fika på 'trekanten'. Efter detta åker vi småvägar mellan Mariefred och Gnesta, det egentliga målet med trippen.
Hemfärden sker antingen från Gnesta över Eskilstuna, eller Strängnäs --> Enköping.
Vi sticker som sagt 10:00 och räknar med att vara hemma till kvällen. Ungefär 25-30 mil blir det.
Häng med på kanske den sista balla turen! :squid

//B

Last edited:

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Hade ni ql????? Vare mycke folk som slöt upp????? :confused:

LoL Bandit... A@ HoHoHo !! alla har tydligen problem med mitt nick.... HaHaHa.... Jag heter Ac eller A©, för att göra copyright C håll in Alt och tryck 0169 Easy as paj... :tummenupp

Hoppas ni hade qL... ingen som hade kamera med sig.. vore skoj med lite bilder... :D

R-Sickan

Guest
:eek: . Hade besök igår hela kvällen så jag hann inte ut på nätet och kolla om det skulle bli åkning. Synd för hade velat ut och hoja lite igen. Vill passa på och tacka grabbarna som var med till Norrtälje för att jag fick hänga med.

KawaZX9R

Nytvättad hoj!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX9R förståss
Det var faktiskt en trevlig tur.
Kryptoniten fladdrade runt med sin kamera och tog en drös bilder.
Vill vi se så småningom.

Trevligt att träffa alla. :tummenupp

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jo, vi hade kul! Kul som f*n!
Jag mötte di andre i Kvicksund, åkte före eftersom jag hittar i hemtrakterna:
Tumbo, Österby, Solvik, (gamla) Torshälla, Gredby/Vallby, Sundbyholm. Sen tog Pedro över: Björsund, Strängnäs (varför skulle ni ut på E20 o fara? Hittar ni inte över Löt?), Malmby, Stallarholmen, Mariefred, Gnesta. Slemplatta på den lokala pizzerian i Gnesta. Satt fint i kistan. Massa snack om hojåka.
Ungefär samma väg tillbaks till Strängnäs, V-ås-borna åkte över Enköping hem, jag fortsatte Björsund/Sundbyholm med mer hem till Eskilstuna.
Friskt tempo, fort, tagga ner, bromsa, nerlägg, svänga, på´n igen, stor fet geting på glasögonen, rullen stumt i handtaget, bromsa, svänga, på bakhjulet, horn i pannan, även en TL1000R kan kännas mjuk i ramen, lite lugnare på eftermiddagen (mat i magen = ofokuserad). Ung så gick det till.
Är nu lätt sliten. Men nöjd. Har fått åka så det räcker ett bra tag.
Robban, adrenalinpundare på deltid.

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Fan man e rätt sleten nu på kvällen. Å tvåtaktaren skar inte, inte för att den skall göra det men men.

Ska på bio snart lär väl somna sött i salongen. :p

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Ja och gubben hänger med trots touringhoj :)
Tempot var trevligt och sällskapet en trevligare.
och Bandit aj aj aj

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
La ner hojjen efter en asfräsig framhjulslåsningsgrusbromsning. Sprickelisprick i höger kåpa. Billigt o bra.

Hata plast, hata Suzuki, hata reservdelspriser. Skit som plast o blinkers borde inte finnas.

EDIT: Ops, lite onyanserat.

I övrigt var dagens tur riktigt riktigt skoj. Jag vill tacka alla som hängde med och körde, även ni som bara hängde med en liten stund. Ett riktigt fint sommarminne fick jag mig. Tack!!

/P

Last edited:

benzzon

ride on, ride on..
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
CBR929, WR426
Det var en hel-schysst tur :tummenupp , 11 gasglada var vi som flest. Kommer nog somna med motorljuden ringande i öronen :D

Borde ju kunna bli lite mer åka framöver, kolla in mälaren runt, kanske åka till Rörken och prova på lite "minibana" etc etc..

Bandit, kasta plasten och bygg streetfighter :tummenupp

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
benzzon skrev:
Det var en hel-schysst tur :tummenupp , 11 gasglada var vi som flest. Kommer nog somna med motorljuden ringande i öronen :D

Borde ju kunna bli lite mer åka framöver, kolla in mälaren runt, kanske åka till Rörken och prova på lite "minibana" etc etc..

Bandit, kasta plasten och bygg streetfighter :tummenupp

hehe Åk mälaren runt ni. Då kan jag i ärlighetens namn säga att jag hellre hjälper brorsan att flytta. Men nångång i sommar måste välan även jag ha tid/råd att åka med på en tur.

// Mav

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Nu har även jag kommit hem :hej
Det blev en riktigt trevlig tur... så långt som jag åkt under helgen har jag nog inte åkt på så kort tid tidigare. Har nog avverkat mer än 70 mil tror jag :)

Bilderna dyker förmodligen upp riktigt sent imorgon kväll :bow

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
benzzon skrev:
kanske åka till Rörken och prova på lite "minibana" etc etc..
Jag är på! Om ni planerar någe´ banåka så vill jag med (om jag kommer loss). Skicka mejl, Bandit har mitt mejl. Tror för övrigt det står tidigare nånstans (sid1??) i den här tråden.
Har åkt bana en gång: Gelleråsen med en Suz 1100 EF -84. Tung, trött, klantig (både jag o knarren!) men sa*an roligt. Mitt i allt det roliga så är det faktiskt lärorikt också. Har även åkt en del bana med bil. Också roligt.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bandit600 skrev:
La ner hojjen efter en asfräsig framhjulslåsningsgrusbromsning. Sprickelisprick i höger kåpa. /P
Hände det på morgonen? Innan vi möttes? Jag trodde det var en äldre skada.
Om detta nu hände på morgonen:
Klotningar av alla de slag brukar resultera i att man håller igen lite. Men det här gick fort över ska jag säga. :)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...