Västerås-åka

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Kom hem ifrån Orsa vid åtta, satte mig på trappan och tog en kall pilsner, då hör jag några ljud jag tyckte mig känna igen, kan det va så att ordf, larre och någon till kom ifrån markan? Den första såg ut som ordf, den andra var gul och lät som om det fattades en cylinder......

Riksväg sjuttio e kul......................
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Var faktiskt ute en liten sväng nyss (har inte kört något på i stortsett 8 veckor :O) och konstaterade följande: vänster bakdörr på bilen går inte öppna samt att elhissarna inte funkar som de gjort förut. (I helgen gav fläktmotstådent upp, 2-2500 för ett nytt, blir begagnat) Behöver jag nämna att jag satte ut bilen på annons för ett tag sen? till förra helgen har den bara funkat.

Angående motorcykeln så läckte det först ut olja från ett hål, tappade då ur olja eftersom det var överfullt (senaste servicen gjord på en firma :tummenupp ) Efter det upptäckte jag att det drällde kylarvätska ut detta hål :yoparty Bytte då lite packningar innanför impellern å nu läcker det inge mer kylarvätska :) Däremot så sprejade det kylarvätska på höger sida vid provkörning eftersom jag glömt skruva åt kylarlocket :tungan MEN nu kommer det olja igen :mad: så nått galet har jag gjort :rolleyes: Tror ni jag kan svetsa igen detta hål? ;)

Äää jag vill köra gokart igen, nån som ställer upp? :tungan

Men jag kände faktiskt ett litet sug att köra under min lilla testrund idag, har inte känt det på länge :(

Föresten är jag medlem nu:va har inte hört nått alls trots betalning.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Mr. Kongo skrev:
Föresten är jag medlem nu:va har inte hört nått alls trots betalning.
Vet i f..n, bli medlem bara för att komma till Hälla och spöa skiten ur oss andra i gocart gör att vi tvekar.:rolleyes:

Tudor_66 skrev:
Kom hem ifrån Orsa vid åtta, satte mig på trappan och tog en kall pilsner, då hör jag några ljud jag tyckte mig känna igen, kan det va så att ordf, larre och någon till kom ifrån markan? Den första såg ut som ordf, den andra var gul och lät som om det fattades en cylinder......

Riksväg sjuttio e kul...................... .
Om riksväg sjuttio är den förbi slottet eller?


Blev lite grusvägsåka, då dom håller på att göra om vägen mellan Dingtuna och Barkarö, som gick riktigt bra
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Själv hade jag och gabor 2 onsdagstur i morse, ja ja igår morse..Suraåsen, industrileden till Västerås och Köpte oljefilter, 139 kr på funbike, Honda orginal...till R1.a 1999 kostade bara 73 kr..Nåja fick 10% rabatt iaf..:yoparty Nu skall de snart servas då man snart lyckats med att prestera 500 mil i år..
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
skulle följt med om det inte vore för att imunförsvaret inte gillar alkohol .:mad: ligger med stans förkylning efter att kört hem i spöregn fån båten i söndags
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Vet i f..n, bli medlem bara för att komma till Hälla och spöa skiten ur oss andra i gocart gör att vi tvekar.:rolleyes:

Snart är jag i hasorna på dig på tvåhjulingar :tungan
Nä nu ska jag drömma vidare :rolleyes:


Någon som vill låna ut en momentnyckel som kan dra 8 Nm? :brynad
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu var det länge sen det var lite onzdagsznurr, är det bara fint på onsdag och intresse finns dyker jag upp till 18:00 på stationen.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
jag ska försöka hinna ner till station vid 18. ska lyckas slita mig från spiseni tid bara :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Iskrivande stund verkar vädret inget lovande:va mulet och det har redan kommit lite stänk, får se om jag kommer är det hyffsat och lovande 17:15 så kittar jag om annars blir jag hemma.

EDIT: Uppehåll, jag åker ialla fall!!:tummenupp
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Blev jag och Larre som tog en sväng mot Sala av mot Vad och Kumla Kyrkby tillbaka mot Västerås och Skultuna till Mc-haket för lite förtäring innan vi fortsatte mot Västerås.

Uppehåll hela tiden, t om lite sol blev det:tummenupp
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Idag har man snurrat runt lite i stan och tittat på bilar och hojar av massor. Stog vid kafferosteriet när Larre passerade, men halvblind som han e så hjälpte det lite att vinka.... Han skjutsade någon.... Här finns chans att skapa lite skvaller.....:tummenupp

Tänker åka in i morgon med och titta, vore kul att få träffa er igen.

Obs!! Titta inte efter den grön gula äckliga hojen, nu e den så fin och blå pearl med silverränder.

Undrar om inte jag såg Valerie på sin nya sv åxå. Hon hälsade faktiskt...

Men hon vet säkert inte på hvem..... Jag menar... tjejer, vad vet dom....
 
Last edited:

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Åka sig lite idag????????? Sjuton&tretti station????:yoparty :yoparty :yoparty

Jag rullade runt vid järnvägsstationen i Västerås och kikade efter hojvänner vid 17.30-18 men såg bara några glidarhojar och amerikanare.
För egen maskin hittade jag några kurviga vägar norr om E18 mellan Västerås och Enköping. Ni har ganska bra hojvägar här omkring.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top