Vätternrundan eller cykelvasan

Heale

Guest
Bara av rent intresse.

Är det någon mer som satsar på Vasan eller vättern nästa år? Vad har ni för mål?
Skulle vara roligt med fler sporthojare i spåret.

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Vättern, siktar på femte raka i Juni. Beroende på väder och vad jag hittar för gäng att cykla med; nånstans mellan 9 och 10h.
Cykelvasan har jag aldrig kört (däremot skidloppet en gång), långt bort och mycket logistik för en relativt kort cykelutflykt.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Har cyklat VR 8 år i rad, dock i år blir det Siljan runt samt cykelvasan. Som vanligt är mitt enda mål att ta mig i mål.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det har varit mitt mål också (höhö) alltså att komma i mål. Körde första vättern 2000, senaste (hoppas att det inte var sista) 2010. Fick bryta ett år för att jag fick feber innan Hästholmen. Så jag har fått ihop 10 st hittills. Får se om jag anmäler mig till årets, vi har via jobbet platser i startgrupper kvar.

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Vänern Runt 34-35-tempo
Vätternrundan Sub-8
Cykelvasan ca 3:15

M

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Körde 3 mils cykelvasan för något år sen. Mest för att ha något att träna för så man kan hålla uppe motivationen.
Kan instämma med anders_69´s åsikt att det är en hel del fix att köra den. Jag åkte själv och det var en rätt rejäl slant för mig att köra hela vägen dit och pynta camping och sen köra hem, allt för några timmars aktivitet. Väldigt roligt lopp dock. Hade man varit några stycken som kan dela på res och boendekostnad hade jag absolut kunnat tänka mig den igen.

Heale

Guest
Körde båda för första gången 2015. Var tyvärr magsjuk inför och under Vättern, så tog 12,5timme.
Vasan var faktiskt riktigt rolig!!
Är en grupp på 10st som siktar på sub9-10 på Vättern. Ännu så länge är jag ensam till Vasan. Kör öppet spår och siktar på 3:30. Oh yes.... Långt att köra från skåneland.

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Körde båda för första gången 2015. Var tyvärr magsjuk inför och under Vättern, så tog 12,5timme.
Vasan var faktiskt riktigt rolig!!
Är en grupp på 10st som siktar på sub9-10 på Vättern. Ännu så länge är jag ensam till Vasan. Kör öppet spår och siktar på 3:30. Oh yes.... Långt att köra från skåneland.

Vill inte vara sån men ...............

3:30 på Vasan upplever jag som betydligt bättre än iaf 10 timmar i grupp runt Vättern .

Jag hade nog 8:30-prestanda på Vättern i år och körde Vasan på 3:29 tror jag .
Han jag tränar mest med körde Vättern på 7:50 och Vasan på 3:19

Kör Hårt :tummenupp

Martin

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Vänern Runt 34-35-tempo
Vätternrundan Sub-8
Cykelvasan ca 3:15

M

Vill inte vara sån men ...............

3:30 på Vasan upplever jag som betydligt bättre än iaf 10 timmar i grupp runt Vättern .

Jag hade nog 8:30-prestanda på Vättern i år och körde Vasan på 3:29 tror jag .
Han jag tränar mest med körde Vättern på 7:50 och Vasan på 3:19

Kör Hårt :tummenupp

Martin

Hur var det nu med tiderna, är det 3:15 eller 3:29 som gäller? ;)

Själv ska jag köra vättern för första gången och funderar även på att testa cykelvasan, ska bli ett kul träningsår. :)

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Haha, jag trodde ni menade riktiga Vasaloppet. Tänkte att här finns det elitåkare på forumet...

Heale

Guest
Är nog rätt så sant som du säger. Cyklade Vasan på 3:42 i fjol, så känns rätt rimligt med 3:30.
Vättern.., där anpassar jag tempo efter gruppen. Ett roligt gäng, så vi satsar på att hänga ihop hela vägen.

Heale

Guest
Det är 544e gången som gör det;) Grymt bra mål!! Jag rekar spåret på fredagen åt dig.:hej

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!