Frågan var inte riktad till mig, men jag har faktiskt växelindikator på både bilen och cykeln.Kan du inte räkna? Har du indikator i bilen eller på trampcykeln?
Jodå , har gått i skolan. På cykeln sitter det Shimanoväxlar med indikator på växelväljarenKan du inte räkna? Har du indikator i bilen eller på trampcykeln?
Kadensen är det viktiga, växeln är en konsekvens av kadensen. Kadensen läser man av i cykeldatorn, och det är bara budgetreglage som har en indikator för växeln. Vi med finprylar kan titta ner på vevparti och klinga för att se vilken växel vi har....så man behöver veta vilken växel man använder för att få rätt kadens, eller är det tvärt om? Jag själv vet iaf med hojen om jag kör på ettan maxar den 130 eller på femman - då den inte orkar varva ur.
De flesta manuella bilar har en beskrivning över vilken växel som är vart på växelspaken och så gott som alla cyklar har indikator på växelväljaren.Kan du inte räkna? Har du indikator i bilen eller på trampcykeln?
Bor du på Venus?...så gott som alla cyklar har indikator på växelväljaren...
Nä, bor du i Stockholm?Bor du på Venus?
Men, om den visar att du kör på trean och du växlar upp så kanske du kan komma ihåg att du växlade till fyran nyss, så hinner displayen ikapp dig.Tackar Gund. Men något jag irriterar mig på är lagget, den visar ju inte växeln direkt, utan en halv sekund senare. Ok, fåfängt, jag vet, men siffrar ska ju slå om på momangen jag skiftar till ny växel. Tycker inte ni det?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|