Växelindikator?

sammysampa

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
CBR 600 RR -05a
Vete tusan om det är rättstavat.... Men det är inte det viktiga. Såg nån film på nätet där han hade display på vilken växel han hade i, en sån skulle fan jag vilja ha tag i.För jag tänker aldrig på vilken växel jag har i. :huvet
Kanske blir en vanesak när man kört längre/mer bike men ett bra hjälpmedel :D

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
sammysampa skrev:
2685995 Vete tusan om det är rättstavat.... Men det är inte det viktiga. Såg nån film på nätet där han hade display på vilken växel han hade i, en sån skulle fan jag vilja ha tag i.För jag tänker aldrig på vilken växel jag har i. :huvet

Japp, finns att köpa för någon tusenlapp."Mitonga.se har sådana. De heter GPT.

http://www.mitonga.se/
http://www.gpt.it/

Last edited:

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
sammysampa skrev:
2685995 Vete tusan om det är rättstavat.... Men det är inte det viktiga. Såg nån film på nätet där han hade display på vilken växel han hade i, en sån skulle fan jag vilja ha tag i.För jag tänker aldrig på vilken växel jag har i. :huvet

Finns på Ebay för ca 70-80 pund.
det fina är att den modellen finns även för hondan så man behöver inte jävlas med att patcha in kablar osv.

t.ex. denna
http://cgi.ebay.co.uk/ACUMEN-DG8-GEAR-INDICATOR-PLUG-PLAY-CBR600RR-CBR1000RR_W0QQitemZ200063457445QQihZ010QQcategoryZ25643QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Boman

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
Ingen för tillfället
sammysampa skrev:

Jag har en ACUMEN DG8 GEAR INDICATOR.
Funkar mycket bra tycker jag, lätt att koppla in och ställa in.
Beställde min från USA tror det kostade runt 800:- med frakt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jepp, titta till vänster... banners, såkallade annonser. MC-ONLINE har en schyst växelindikator.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
lasse kongo skrev:
2687185 det är rätt goldving över växelindekator

ja men det är inget goldving över Gi pro Atre... riktigt grymma grejer!!!
bäställ från usa dollarn kostar mycket lite idag...

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Finns det nån billig enkel som jag kan koppl in till min gamla RG 500?Och en till min SV 650?

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Trådlyft vinner du iallafall och coolhet på växelindikator

Hehe, kollade inte på datumet. Kanske skulle förklara lite mer vad den gör, svepet ibörjan är bara för skoj skull, den försöker följa nålarnas rörelse. Intensiteten på lyset är ställbart genom korta tryck på "tripp nollaren" detta nollar inte trippen då man måste hålla knappen intryckt för detta. Den varnar också för om stödet är nere och man llägger i växel, alternativt har dödaren intryckt, det är det som bilnkar så frenetiskt i mitten av filmen. När skiten ändå var isär så byggdes den om från gul till blå bakgrundsbelysning.

Nu när allt är monterat och har motorn avstängd så kan man inte se nån skillnad mot orginal. Alla komponenter är gömda inne i mätaren och kablarna är dragna inne i orginalstammen.

Mitt mål var att det skulle synas så lite som möjligt då jag hatar saker som är fastskruvat på cykeln som om det vore en (h)julgran. Därav ratades alla segmenterade LCD displayer.

/Johan

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Hehe, kollade inte på datumet. Kanske skulle förklara lite mer vad den gör, svepet ibörjan är bara för skoj skull, den försöker följa nålarnas rörelse. Intensiteten på lyset är ställbart genom korta tryck på "tripp nollaren" detta nollar inte trippen då man måste hålla knappen intryckt för detta. Den varnar också för om stödet är nere och man llägger i växel, alternativt har dödaren intryckt, det är det som bilnkar så frenetiskt i mitten av filmen. När skiten ändå var isär så byggdes den om från gul till blå bakgrundsbelysning.

Nu när allt är monterat och har motorn avstängd så kan man inte se nån skillnad mot orginal. Alla komponenter är gömda inne i mätaren och kablarna är dragna inne i orginalstammen.

Mitt mål var att det skulle synas så lite som möjligt då jag hatar saker som är fastskruvat på cykeln som om det vore en (h)julgran. Därav ratades alla segmenterade LCD displayer.

/Johan

Ja det är ju satan så coolt att du lyckats med det så snyggt.
Det var väl ett helvete att få perfekt?

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Mas95jed, uber-nice lösning, om det inte hade varit så meckigt hade jag försökt med något liknande, men det blir nog att försöka få i 7:an framöver också :lol

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln