Växelindikator

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Det är extremt lätt att göra själv, jag gjorde det på min gamla Z750.
Bort med sadeln, där under finns en grå kontakt som indikatorn kopplas in i. Sedan drar du bara sladden under tanken och fäster indikatorn på instrumenthuset.
 

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Ort
Norrköping
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Det lät väldigt lätt. Är det en kontakt i den grå dosan eller måste man klippa sladdar och skarva ?
 

ZombieSWE

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawa
:tummenupp gott då sparar man kanske en slant, på kawasaki i Landskrona kostar montering 1000 lapp. Vet inte vilken års modell du körde men jag har 2009.
Ps. Kanske du bor i Hbg ? :hihi
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Det är en kontakt, och indikatorkontakten passar default (om det är en GiPro) så man slipper skarva.
Jag hade en Z750 -13, men misstänker att det är samma kontakt.
Kontakten ligger lös, tror att det är någon form av diagnostik kontakt, men är osäker. Min var i alla fall grå. Den passar att sätta in på två håll, så du får koppla in och testa så att den kommer rätt.
 

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Ort
Norrköping
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Hittade indikator från fzracing. Deras modell zero ska vara plug and play. Kostade 800 spänn och skickas från Italien där de tillverkas.

Hur kalibreras indikatorn? En videosnutt verkade de som att man hissa upp bakhjulet i luften och sedan växla igenom hela växellådan med 4000 varv . Stämmer det ?
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Hmm, kan mycket väl vara så på just den indikatorn, men på GiPro så funkar allt direkt utan att kalibrera på något sätt.
Men man måste dock komma ihåg att aktuell växel visas först när du släpper ut kopplingen, så ligger du exempelvis på 6:an och växlar ner till 5:an så syns inte 5 i displayen före du släppt ut kopplingen, samma sak när du växlar upp. Detta beror på att hojen i sig inte har denna elektronik som känner av detta på samma sätt som hojar som har inbygd indikator.
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Hmm, kan mycket väl vara så på just den indikatorn, men på GiPro så funkar allt direkt utan att kalibrera på något sätt.

Har du någon aning vad som kan vara fel på min Gipro. Ligger på en växel, men indikatorn skifftar om jag ligger på låga varv.
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Har du någon aning vad som kan vara fel på min Gipro. Ligger på en växel, men indikatorn skifftar om jag ligger på låga varv.

Ingen aning tyvärr :confused: I stort kan det väl bara vara ett av två olika fel, antingen är indikatorn trasig på något sätt, eller så är någon el som styr detta trasig på hojen? Alternativt något glapp i kontakten? Svårt att säga vad som orsaker det. Kan ju be någon firma kolla upp det, exempelvis AvaMC?
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top