Mns04
Ny medlem
- Gick med
- 2 Dec 2021
- Hoj
- Ducati monster m600 dark, 1999
Tjenare igen folket här är det är som ej bra på mekaniska med mc. Tur de finns folk som är bra på sådant. Sökt service men ej fått tid men undrar utöver en grej om jag kan köra hojen eller ska låta den stå. Nu är de så jag har en begagnad hoj, ducati monster 600 dark från 1999. Ibland går växellådan skönt fint inga problem alls och Ibland beter den ej som den brukar. Jag förstår mig ej på.... Det som den krånglar Ibland och detta händer tillfälle till tillfälle men börjat hända oftare är att den hamnar i något slags mellan läge och då låter de inte alls bra... de kraslar låter som hela växelådan håller på rasa. Men när man frikoplar och petar igen så försvinner de. Men när väll har hänt brukar den krånglar mycke den turen. Vissa turer beter den sig perfekt men andra inte som de gör mig fördensam. Känns ju ej bra när den gör så och undrar lite vad de som händer och om de är någon komplicerad lösning eller enkel o lösa. Eller håller lådan på o ge sig? Blir galen, man skulle kunna mer men man försöker ju lära sig.... hitta ingen liknande tråd som hoppas de någon som har någon aning va som pågår. Håller ju på o ta kortet som skönt om man kan köra så mycke som möjligt ?Tacksam för alla svar? mvh Måns?