Växellåda R1-99

janebrink

http://www.famiglia-aprilia.se/
Gick med
3 May 2007
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia RSV Mille ´99, Honda CRF450R ´04
Tack Janebrink.

Kan man alltså komma åt att byta gafflarna underifrån utan att plocka av block och topp?

Du behöver aldrig röra toppen. Men motorn bör du plocka av hojjen o lägga upponer på en bänk. Annars blir d väldigt jobbigt... Man delar motorn mellan underdel och överdel på blocket. Du får alltså med dig de undre vevaxelsöverfallen loss. MEN du behöver inte röra veven heller. Växellådan sitter "bakom" veven.

Kan maila dig en lång utförlig beskrivning om du vill. Ge mig bara din mailadress.

//Anders.
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Lånar tråden lite.

har en R1-99.
har också en taskig andra växel med symptom som

1. Vid hårt gaspådrag på 1:an så vill han gärna rappa lite innan andra växeln hoppar i

2. vid lugn gas på andra växeln inga symptom vid hårt gaspådrag så hugger han eller typ rappar över ett par gånger.

vad kan felet bero på taskigt drev? och vad kan det kosta att laga på en verkstad?
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Lånar tråden lite.

har en R1-99.
har också en taskig andra växel med symptom som

1. Vid hårt gaspådrag på 1:an så vill han gärna rappa lite innan andra växeln hoppar i

2. vid lugn gas på andra växeln inga symptom vid hårt gaspådrag så hugger han eller typ rappar över ett par gånger.

vad kan felet bero på taskigt drev? och vad kan det kosta att laga på en verkstad?

Jag kollade med Yamaha Center Karlstad och de uppskattade tidsåtgången till 8h om jag skruvade ur motorn själv, lämnar du in hela cykeln blir det väl ett par timmar till. Delarna har jag för mig ska kosta ca 4000 inkl tvåans och sexans drev.

8*800+4000=:näsblod

Själva felet beror på att gaffeln som flyttar runt dreven blivit sliten/krökt som jag förstod det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top