Hej på er!
Någon som har lite erfarenheter om hur växellådan börjar bete sig när den är allmänt slut (växelföraren förmodar jag...) på Honda MTX125R (är väl samma motor på 87:an som det är på NS125F om jag fattat rätt)?
Köpte min i december förra året och gav så in i hel...e för mycket för den egentligen, men gud vad kul jag haft! 80 mil sen den 12:e december. Mest i skog o mark då förståss.
När jag har mekat lite med den och "kommit nära" ramen o motorn så hittar man mer och mer tecken på rejält hård körning... Men, men...
Till saken nu, växellådan. Rätt så "klonkig" när man växlar, och ettan måste man vara bestämd när man lägger i, annars kan den hoppa ur när man drar på... Brukar hålla nere växelspaken när jag spekar iväg
...
Verkar vara svårt med motordelar till den också, nån som vet något bra ställe?
Någon som har lite erfarenheter om hur växellådan börjar bete sig när den är allmänt slut (växelföraren förmodar jag...) på Honda MTX125R (är väl samma motor på 87:an som det är på NS125F om jag fattat rätt)?
Köpte min i december förra året och gav så in i hel...e för mycket för den egentligen, men gud vad kul jag haft! 80 mil sen den 12:e december. Mest i skog o mark då förståss.
När jag har mekat lite med den och "kommit nära" ramen o motorn så hittar man mer och mer tecken på rejält hård körning... Men, men...
Till saken nu, växellådan. Rätt så "klonkig" när man växlar, och ettan måste man vara bestämd när man lägger i, annars kan den hoppa ur när man drar på... Brukar hålla nere växelspaken när jag spekar iväg

Verkar vara svårt med motordelar till den också, nån som vet något bra ställe?