CPMS
Medlem med medel-lem
Du menar en sådan här: Manual GSXR1100 89-92
Nice tack för hjälpen! Blir till o plocka ner skönheten och jobba lite i vinter o få till en fin draghoj te nästa sommar då
Hur svårt är det att splitta lådan,renovera och montera ihop den igen o få det o funka?
Är ganska mekkunnig men har aldrig haft isär en gammelgixxer innan, något spec man bör tänka på?
Mvh//Rickard
okej låter kalas en verkstadshandbok har ja redan införskaffat mig^^ så motorn går alltså o dela horizontellt utan att behöva röra veven eller så med andra ord?
okej låter kalas en verkstadshandbok har ja redan införskaffat mig^^ så motorn går alltså o dela horizontellt utan att behöva röra veven eller så med andra ord?
jupp, passar i motorer från '86 tom '92. Byt gaffeln och eventuellt axeln som gaffeln hänger i oxo.
Nja, säker på det där? När jag rensade 3:ans drev en av alla gånger så fick jag tag på 89:ans drev, och de passade inte på mina växelaxlar från 86. Ena drevet var 2,5 mm för brett men alla andra mått var identiska (förutom hålet för bussningen), så jag fick svarva ner drevet och bussningen. Bussningen var inte heller samma. Men efter jag svarvat ner 2,5 mm (1 mm på ena sidan, och 1,5 mm på andra) så funkade det! En stund iallafall... Så det verkar inte som att allting är helt utbytbart mellan 1052:an och 1127:an. Men 91-92-grejorna ska ju passa på 89:an iallafall. De har ju samma motor.
Hmmm...nu blev jag lite osäker, men du blandade alltså 89ans med 86ans drev? Undrar om jag inte flyttade över alla drev från en '86a till en 91ans axel. Ska försöka kolla det där...
Hur är det med cuttingen på dreven då? någon som kan säga bu eller bä om gradantalet skiljer sig sinsemellan årsmodellerna?
Mvh//Rickard
Är det någon fara o bygga en värstinglåda utan cut då?
Jag ringde o pratade med www.mc-shopen.se lr något sådant, en kille i karlstad iaf och han påstod att det var samma cutting på alla drev 89-92. Vem har rätt o vem har fel?:S
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |