kawwa__zx6r
Ny medlem
Jag har en kawa zx6r -00 som har problem med växellådan. När man växlar upp så funkar det perfekt att växla men när man ska växla ner det är det börjar klydda. typ när man ska växla ner från 4 till 3an eller 3an till 2an är det oftast, det som händer är att det inte går att växla ner när man trycker ner pedalen så är där ingen växel!?!? men men trycker man ner pedalen samtidigt som man dumpar kopplingen och gasar till några gånger så går det att få ner en växel. Och sen när man ska växla upp från 1an till 6an så funkar det perfekt??
Felet kom efter att jag hade bytat olja och filter oljan som jag köpte hette nog castrol TXT har jag för mig köpte den hos en mc-handlare iallafall.
Så igår provade jag att byta till "biltema MC racing 15w-40" oljan för att testa och jag tyckte att det hjälpte lite. det går iallafall lättare att få i friläge när motorn e kall...och felet när man växlar ner kommer inte lika ofta som innan men det e fortfarande kvar.
Vad kan det vara för fel? kan det vara fel olja? vad kör ni på för olja på era "ninjor"?
Felet kom efter att jag hade bytat olja och filter oljan som jag köpte hette nog castrol TXT har jag för mig köpte den hos en mc-handlare iallafall.
Så igår provade jag att byta till "biltema MC racing 15w-40" oljan för att testa och jag tyckte att det hjälpte lite. det går iallafall lättare att få i friläge när motorn e kall...och felet när man växlar ner kommer inte lika ofta som innan men det e fortfarande kvar.
Vad kan det vara för fel? kan det vara fel olja? vad kör ni på för olja på era "ninjor"?