Växla regnr mellan två cyklar?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Knasig fråga det här men kan man byta regplåt mellan två likadana cyklar? Min galna tanke var att köpa en DR från 96, flytta över alla mina specialdelar till 96an och dess delar till min 99a för att få lägre försäkringspremie nästa år men jag är förälskad i mitt regnummer kan jag flytta med det också om jag visar upp båda cyklarna vid besiktning? :D

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Du vet att du måste berätta Reg nr nu när du berättat att du är kär i det? Vi måste få veta vad som är så speciellt!! :fakta:banana

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hahaha inget speciellt med regskylten mer än att jag har svårt för att lära mig nya regnummer :D Det är första bokstaven i mitt namn, första i mitt efternamn och första i min brors namn och 3 siffror som har satt sig :D

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
byta reg skylt mellan fordon är samma sak som att "falskskylta".... polis kan beslagta fordon för utredning. dock vet jag ej hur det blir med utredning och straff med mera om du är ägare till båda fordonen. dock fortfarande falskskyltning

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Det är iofs inte tekniskt omöjligt att stansa om ramnumret... Minns inte om bilprovningen håller koll på motornummer.
SBP skiter i motornummer, motorn är en reservdel.

Så vitt jag vet kan du faktiskt byta ram också som reservdel, man överför identiteten på den nya ramen.
Du måste skrota den gamla ramen i så fall. Du får kolla med SBP om den byter årsmodell eller ej

SnowRider

Medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
GasGas ec400 fse 2002
betalar 2000 kr för min dr650. 19 år i sthlm. Suzuki märkes försäkring. nästa år blir det ännu billigare. 20 år hos bilsport o mc = veteran

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Cyklarna behöver inte vara likadana för att du skall kunna byta regskylt mellan dem. Funkar att tex byta mellan en R1:a och en DR.
Kanske får borra nya hål i skylten om det inte passar map hålbilden men annars är det inga problem.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
är det här en tråd hur man får en bättre men stulen hoj körbar istället för att ta från sin avlöning och köpa hoj så att vi andra får ha kvar vår premie?

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Thorped är uttråkad och har druckit en grogg, då kan det komma frågor om lite allt möjligt :galen

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Klart man får. Hos transportstyrelsen kan man köpa fler skyltar billigt. Varför inte ta en skylt till bilen också.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år