Jaha, så effekten kallas för vridmoment om man inte varvar så mycketEller ligg en växel högre från början och använd vridmomentet..
kom på att jag har tyckt att det har släppt när jag frikopplat, alltså innan jag ens har petat i nästa växel.. kanske ska gå mjukare in med kopplingen också då.. hmm
"Den enl boken korrekta sättet att ta en kurva är att komma in färdigväxlad och bromsad,på rätt växel som räcker igenom kurvan."
Nästa fråga; va säger boken om att behöva växla 2 ggr i smma kurva då, om jag då som exempel går in på 2an å når varvstopp på både 2an å 3an, ska jag då gå in på 4an direkt?? Jag förstår ditt resonemang och köper det du säger, men att åka 250cc 2takt utan varv för att man ska ligga på "rätt" växel när man går in i kurvan??, kan du ju testa om du inte förstår hur fel de blir.. då att man kan behöva växla i kurvorna är ett faktum, men att då öva verkar som den bästa medicinen för snabbare och säkrare tider. Å möt mjuuuukt med gasen
"Har inte tid!!" Va rooligt!! mr m5 bor du på banan eller? , låter ju som du kan dehär.. ska du köra fort på bana krävs ett flyt, ett bra flyt för att kapa tiderna, så ditt resonemang om att man ska kasta i växlarna å slå på fullgas i kurvorna med nerlägg köper jag inte alls, isf säjer jag bara BAKHJULSSLÄPP!! så att köra mjukt är nyckeln till att köra fort till en början för att senare öka aggresivitetenmen acc å inbromsningar, Så att köra på känsla kan vara svårt för förare som har ringa erfarenhet..
Lycka till
Eller ligg en växel högre från början och använd vridmomentet..
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|