Växlingsproblem?

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR 250
NEHE??? jag fattad nog inte att jag skulle strunta i neutralen, men det var inte det som var frågan... Den var om inspektören hade överseande om växeln krånglade...
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
när jag körde upp hade jag problemet med att man fick hålla växlarna, jag informerade inspektören om det så att han visste bara, va inga problem vettu :öl :tummenupp

//Linus
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Vanligt med mc-lådor är att om man av någon korkad anledning blir stående med typ 5'ans växel vid rödljuset och försöker stampa ner till neutralet och får ett något grinigt bemötande av växellådan är knepet att mellan stampen släppa ut kopplingen typ precis så lite att lamellerna knappt snuddar vid varandra och dreven rör sig en millimeter. Att man gör rätt märks oftast av ett mjukt klonk från växellådan och sen är det bara att stampa vidare. Om du har stamp-stopp från neutral till ettan, försäkra dig om att du i neutralläget har släppt ut kopplingen och sedan dragit in den igen innan du försöker få i ettan. Du kan även i detta läge dutta lite med kopplingen med foten vilandes på växelpinnen och för att påpeka det uppenbara bör du inte släppa ut kopplingen snabbt för då blir du stående på bara benen och hojen har kört ifrån dig. :crash
 

Kneedrag

Guest
Använder bara neutral när jag ska vila fingrar och axlar vid långsamma rödljus :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top