Våg av skadegörelse i Göteborg

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Nexor skrev:
2523950 Gott folk, självklart är det idiotiskt att göra som folk gör ute på gatorna i Göteborg men istället för att försöka dämpa "symptomen" kan man istället kanske fråga sig Varför man beter sig på det här sättet? Vad skulle få DIG, alltså en vanlig svensson, att gå ut och slå sönder lite vadsomhelst som kommer i vägen? Hur många poliser eller militärer vi än sätter in kommer det aldrig att hjälpa, man kan inte dämpa våld med ännu mer våld, i varje fall inte så länge nån lever kvar :)

Jag har ingen lösning på frågan, vill bara som enda person hittills vända på perspektivet litegrann så vi kanske får nåt lite mer konstruktivt ur den här tråden!

Precis min åsikt också! :tummenupp
Man har en förmåga att "behandla" problemen från fel håll i det här landet.
Det är attityder man måste ändra på, samt återinföra respekt, och det rätta värdet i ordet respekt.

/M
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Nexor skrev:
2523950 Gott folk, självklart är det idiotiskt att göra som folk gör ute på gatorna i Göteborg men istället för att försöka dämpa "symptomen" kan man istället kanske fråga sig Varför man beter sig på det här sättet? Vad skulle få DIG, alltså en vanlig svensson, att gå ut och slå sönder lite vadsomhelst som kommer i vägen? Hur många poliser eller militärer vi än sätter in kommer det aldrig att hjälpa, man kan inte dämpa våld med ännu mer våld, i varje fall inte så länge nån lever kvar :)

Jag har ingen lösning på frågan, vill bara som enda person hittills vända på perspektivet litegrann så vi kanske får nåt lite mer konstruktivt ur den här tråden!


Hade några i min mellanstadie/högstadieklass som hittade på lite "bus".... Inte lite för den delen, varenda helg var det samma visa allt från slå sönder grejor till inbrott, klättra upp i lyftkranar och sno grejor etc etc....

Varför? Antagligen för att det var "spännande" och "roligt". Detta höll på ett bra tag och ingen av dem åkte fast.

Polisen är ett skämt i detta land.
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Och snart kan inte polisen ingripa på NÅGOT område utan att folk klagar på att de prioriterar fel. Är väl snart bara rånare och mördare som inte blir förbannade/förvånade över att polisen jagar dom...

Exempel? Personer med olagliga fordon och/eller de som gör sig skyldiga till vårdslöshet i trafik skall ju tydligen absolut inte jagas! Har läst om en massa andra saker polisen skall göra i stället...

Suck!
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Nu vet man inte vad som hänt utan att ha kollat själv.
Tidningarna har alltid noll koll!
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=676865

Dessutom är det extra svårt med resurser denna veckan för polisen eftersom de ska kolla hastigheten extra noga ... det ger mer pengar
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
I dom delarna av Göteborg har folk det allra sämt, fattigdom, kriminalitet etc etc. folk är inte nöjda med tillvaron helt enkelt.

Får dom ungdomarna(jag tar det för givet att inga var över 30) chans och förstöra eller stjäla något så gör dom det, fråga mig inte varför.
Kanske just för att dom inte är nöjda med tillvaron.

Men å andra sidan betalar dom säkert heller inte så mycket skatt på hederligt intjänade pengar så dom vet vad sådan vandalism kostar oss.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top