Våga köpa?

Paranoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
FZR1000 RMX 250
Jag har blivigt erbjuden att köpa en äldre enduro hoj med spricka i motorblockets bakkant, ett av skälen till att jag är ute efter en gammal endurohoj är att jag vill lära mig skruva utan att behöva vara feg för att gå i konkurs om det går åt skogen, och ha lite kul i grus och snö. Hojen är annars i ok skick.

Är ganska grön på detta så en dum fråga: vad innebär en sån här spricka?
Dyrt? går det att köra ändå? Hur påverkas hojen av detta?
Tacksam för svar. Om nån sitter på en enduro med en prislapp på 0-10000 så är det också intressant.

Paranoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
FZR1000 RMX 250
Tack för svaret. Det är en gammal XT400, Det där lät ju inte så bra. Då är jag uppe i typ 12000 och det får jag en hel för eller åtmindstånde en med mindre defekter.

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Paranoid skrev:
2067949 Tack för svaret. Det är en gammal XT400, Det där lät ju inte så bra. Då är jag uppe i typ 12000 och det får jag en hel för eller åtmindstånde en med mindre defekter.
Jo jag kom på det senare att det var en xt 400.
Trodde att det var en tt 600 -85:a
Vet inte vart jag fick det ifrån.
Har du snackat nåt med han som har xt:n?
Hur kan blocket gå sönder?
Sa han vad som hänt?

Johnsen skrev:
2068041 Jo jag kom på det senare att det var en xt 400.
Sa han vad som hänt?

gå in på blocket.se kanske du hittar nåt.
Mouahaha jag var tvungen

Paranoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
FZR1000 RMX 250
Johnsen skrev:
2068041 Jo jag kom på det senare att det var en xt 400.
Sa han vad som hänt?

gå in på blocket.se kanske du hittar nåt.
Mouahaha jag var tvungen

Hahaha, jag bjuder på den. Jag håller på och jagar säljaren men har inte fått tag på honom. Jag funderade också på hur man lyckas få en spricka i bakre delen av blocket. Men som sagt kan inte så mycket om dessa hojar är mer van med sporthojar

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
Har en XR600R -86-87 som jag har kört i skogen. Den är LV-reggad och går som en pärla, nyrenoverad osv. Men ingen fröjd för ögonen, den är skogens konung med massa repor osv. Lätt att mecka med, vilket man inte behöver, oftast ställa in bara ventilerna. vill ha 10000 för den, bättre än xt 400 :tummenupp , säljer pga att jag fastnat mer för min CBR

Paranoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
FZR1000 RMX 250
LeXi skrev:
2068380 Har en XR600R -86-87 som jag har kört i skogen. Den är LV-reggad och går som en pärla, nyrenoverad osv. Men ingen fröjd för ögonen, den är skogens konung med massa repor osv. Lätt att mecka med, vilket man inte behöver, oftast ställa in bara ventilerna. vill ha 10000 för den, bättre än xt 400 :tummenupp , säljer pga att jag fastnat mer för min CBR

Du har PM!!!

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Paranoid skrev:
2067883 Jag har blivigt erbjuden att köpa en äldre enduro hoj med spricka i motorblockets bakkant, ett av skälen till att jag är ute efter en gammal endurohoj är att jag vill lära mig skruva utan att behöva vara feg för att gå i konkurs om det går åt skogen, och ha lite kul i grus och snö. Hojen är annars i ok skick.

Är ganska grön på detta så en dum fråga: vad innebär en sån här spricka?
Dyrt? går det att köra ändå? Hur påverkas hojen av detta?
Tacksam för svar. Om nån sitter på en enduro med en prislapp på 0-10000 så är det också intressant.
tja grannen har en cr 500 tvåtakt med ett hål i blocket,känner du någon som kan svetsa aliminum och kan borra för lagret,mycket nya delar medföljer pris vet jag inte riktigt men ca 3500 tror jag,kanske inte ultimata endurohojen men värsta ismaskinen,för det är ett riktigt effektmonster,65 hk. annars angående sprickan slipa ur så du får bort brottanvisningen och anlita nån att svetsa,är väl kanske magnesium i det och då kan det bli knepigt men ljunggrens i karlskoga har nån som kan fixa sånt. mvh robin :yoparty

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
husabergrobin skrev:
2075221 tja grannen har en cr 500 tvåtakt med ett hål i blocket,känner du någon som kan svetsa aliminum och kan borra för lagret...

Vad är det för årsmodell på skrotet :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...