Vågar du gasa?

Vågar du gasa?


  • Antal röstningar
    0

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Snöade som fan när jag åkte till jobbet engång(VFR800vtec), det var barmark när jag körde hemifrån och så började det snöa.. det var faktiskt rätt fränt att dra långa sladdar rakt fram, hojjen fick dock stå till nästa vecka på jobbet. :brinnerup
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
MagnusK skrev:
Har inte lär mig det där, sladdade ut på start/mål rakan på Falkenberg lika otäckt varje gång "håll stumt håll stumt försökte man tänka"


Det är ingen rolig kurva med en 600 för man har ju inte kraften att trycka ut hojen...även om jag helst inte vill åka på sladd för det är otäckt

björn
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Olof Eriksson skrev:
Första alternativet funkar för alla som vågar gå över gränsen men inte alltid gör det.


Jag vågar allt men är inte tillräckligt dum för att tror att jag klarar det. Har vurpat och krockat med bilar så många gånger så jag tappat räkningen. Nu är det slut med det. Nästa sommar tänker jag inte testa vart gränsen går en enda gång.
 

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Ort
HALMSTAD
Hoj
Ducati
Saknar: Jag har råkat få sladd en eller några gånger men inte vurpat.

Har pressat ut hojen och gått över gränsen så där lagom halvt okontrollerat några gånger, men jag har alltid lyckat parera med gasen så det har nog sett bra ut.

För övrigt så vårdar jag alla mina prylar väl, kan inte säga att jag gillar att putsa men mina prylar är alltid i ordning och i fint skick, det känns bra. Jag använder mina prylar så som jag vill och inte som andra eventuellt tycker att de skall användas.
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Inga Rossi sladdar precis men med taskig bakdämpare så släpper det lite vare sig man vill eller ej, dock är jag nog för feg än för att pressa ut en fetsladd och 250kg oldracer som sladdar känns inte roligt.

Det gäller förstås bana!!!
 
Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Vem fan håller en sladd på gatan!! Att det händer, javisst!!...men att ligga på sladd alltid!. Ni som säger detta, vill jag ni kommer ner till Skåne och kör med oss på ett Onsdagsgazz!!

EDIT: GSXR1100R du är för go du:) och R2 - vakna upp och dra filten ur öronen :pannkyss
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
MagnusK skrev:
Har inte lär mig det där, sladdade ut på start/mål rakan på Falkenberg lika otäckt varje gång "håll stumt håll stumt försökte man tänka"
Tips till alla som åker bana och tycker det är otrevligt att sladda, läs "A twist of the wrist II"! För mig är det den ultimata boken, för den har svar på allting nästan! (fast man förstår det inte första gången man läser den)

Ska man åka fort måste man våga pressa fram sladd både fram och bak :näsblod
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Zilversurfer skrev:
Vem fan håller en sladd på gatan!! Att det händer, javisst!!...men att ligga på sladd alltid!. Ni som säger detta, vill jag ni kommer ner till Skåne och kör med oss på ett Onsdagsgazz!!
Mycket är nog skitsnack tror jag, få kör så i trafiken, de kanske menar att de kan ställa upp hojeni en speciell kurva nångång eller liknade, men att de kör med 2 hjulssladddar längs småvägarna det tror jag inte ett dyft på.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Silwer skrev:
Mycket är nog skitsnack tror jag, få kör så i trafiken, de kanske menar att de kan ställa upp hojeni en speciell kurva nångång eller liknade, men att de kör med 2 hjulssladddar längs småvägarna det tror jag inte ett dyft på.
Pollen var menad överhuvudtaget, bana eller väg. Gör man det på vägen som standard så är man inte vettig.

Äkta 2-hjulssladd är det väldigt få som kan få fram (och klara), och ännu färre som håller den längre än någon bråkdel av en sekund.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Olof Eriksson skrev:
Pollen var menad överhuvudtaget, bana eller väg. Gör man det på vägen som standard så är man inte vettig.

Äkta 2-hjulssladd är det väldigt få som kan få fram (och klara), och ännu färre som håller den längre än någon bråkdel av en sekund.

Hallå, du får du skriva det. Att lägga ut på sladd under bankörning är inte speciellt svårt eller farligt. På anmälväg, är det liiiiiite skillnad.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag har både gasat rakt fram (I början av "karriären"), gasat så jag rasat och gasat med sladd..

Hur skall jag fylla i?

Dessutom gasar jag nästan enbart på bana numera. Jag är för feg för att köra alldeles för fort på gata.


Pollen känns lite som en "KaN dU kÖrA m3D kNäSkRaP?" poll.. men jag förstår idén. Eller? Jag vet inte.. Kanske litegrann iallafall.

De flesta av oss kör väl kanske lite aktivare än svensson? Men jag har blivit överraskade av "svensson´s" tempo tidigare. Hittar man en aktiv förare i 40-45 års åldern med en "vanlig" hoj så finns chansen att man blir frånåkt.
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Robban W skrev:
Jag vågar allt men är inte tillräckligt dum för att tror att jag klarar det. Har vurpat och krockat med bilar så många gånger så jag tappat räkningen. Nu är det slut med det. Nästa sommar tänker jag inte testa vart gränsen går en enda gång.

Klart du kommer att göra.
När lovade du hödtidligt att aldrig mer kröka?
-just det... :yoparty
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Olof Eriksson skrev:
Pollen var menad överhuvudtaget, bana eller väg. Gör man det på vägen som standard så är man inte vettig.

Äkta 2-hjulssladd är det väldigt få som kan få fram (och klara), och ännu färre som håller den längre än någon bråkdel av en sekund.

Oftast får man inte sladd fram, utan framhjulet driftar ut...händer oftast inget, knappt man märker det faktiskt. (nu pratar vi bana).
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Sladdar hellst inte med min gamla jarnhast, men det e ganska skont
nar bakhjulet driftar lite ut ur kurvorna. Det e sa lite att det antagligen
inte syns men man känner sig asCooL iallafall! :rofl
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Olof Eriksson skrev:
Tips till alla som åker bana och tycker det är otrevligt att sladda, läs "A twist of the wrist II"! För mig är det den ultimata boken, för den har svar på allting nästan! (fast man förstår det inte första gången man läser den)

Lustigt att du nämner just den boken. Har precis avhandlat ämnet som pollen handar om. Ska försöka praktisera detta till våren utan att krascha...
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Zilversurfer skrev:
Oftast får man inte sladd fram, utan framhjulet driftar ut...händer oftast inget, knappt man märker det faktiskt. (nu pratar vi bana).
Är det sladd först när det blir svartsträck eller? Jag menar, man driftar ju oftast med bakhjulet på powerslide, det är inte direkt så man kastar ut den, om man vet vad man gör dvs å inte gör det av misstag.

Klart det är lätt att sladda när man kan det, men jag vet av många race-puttar som e rädd för att det sladdar. Nästan alla highsiders är pga att man är rädd för att det sladdar.

amullo: Pollen går ut på att se hur många som är nära att ens använda motorn. Personligen har jag åsikten att man har för mycket att köra med om man är rädd för motorn i svängarna. Meningen är att rösta vart man är nu.

bissmark skrev:
Lustigt att du nämner just den boken. Har precis avhandlat ämnet som pollen handar om. Ska försöka praktisera detta till våren utan att krascha...
Jag tyckte det var mycket lättare när man väl förstått vad man gör själv. Jag har nyligen också upptäckt hur man viktbalanserar osv, hur man räddar framhjulsslide osv. Och jag måste säga att det är mäktigt att åka på bredden från före apex och inte tycka att det är otrevligt :D

Tips till dig som läser boken då, läs den var femte gång du vart på bana eller så, du ska se att allting får ny betydelse för varje gång du läser den!
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Olof Eriksson skrev:
Tips till dig som läser boken då, läs den var femte gång du vart på bana eller så, du ska se att allting får ny betydelse för varje gång du läser den!

Planen var att läsa den nu i vinter samt att fundera lite över det man läst.
Sedan till våren ska den läsas igen.
Redan nu kan jag säga att många saker han präntat i den boken gör att det tänds ett ljus i slutet av tunneln
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Olof Eriksson skrev:
Personligen har jag åsikten att man har för mycket att köra med om man är rädd för motorn i svängarna.

På rakorna, och vid gatkörning med för den delen, är det ju ganska kul att ha lite pulver även om man kanske "är rädd för" eller kanske "har en hälsosam respekt för" motorn i kurvorna. Om det för dig innebär att man "har för mycket att köra", så OK, men jag tror att man alltid har roligare med mycket effekt än med lite även om man inte alltid utnyttjar den till max.
 

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Jag är nybörjare, törs inte gasa fullt på min hoj. Inte ens RAKT fram. Fy sjutton, det känns som att jag ska ut och flyga när jag drar på.

Som sagt, jag är nybörjare. Jag har kört 166 km/h som mest och är mäkta imponerad av fartkänslan redan då!

Jag har lovat mig själv att jag ska ta 200 km/h nästa sommar! Vi får väl se...





Niclas
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
smefan skrev:
Jag är skittråkig i kurvor.Min aptit för livet är större än en dödlig adrenalinkick.
Men å andra sidan så gasar jag inte så värst på raksträckor heller....
Nu börjar jag att tvivla på mitt mc val :confused:

tjöp dig en motard, det är kul det! iofs borde du ju veta som kört enduro i halva ditt liv
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top