Vågar jag öva själv?

Dark_Messenger

Guest
Klart du vågar köra på en parkering. Ut o åk bara om det är så att du bara ska cirkla runt på ett sånt ställe för att träna. Du kommer förhoppningsvis att lära dig mycket genom trial n error. Risken att Harry H skulle visa en mc-åkare på en parkering något intresse känns som obefintlig. De visar ju INGEN mc-åkare intresse ffs. Kör bara. Det ända jag skulle avråda från är väl att dra ut i tät stadstrafik eller något liknande om man är ovan. En nästan tom parkeringsplats känns väl hyfsat riskfritt. :)

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Mitt tips är enkelt, gå ut på din parkering, sätt upp konerna, fråga din farsa eller farbror eller någon som bara ser lite äldre ut och be honom att stå och titta på vid sidan av. Säg till honom att peka lite och ropa lite "tips" ifall storebror kommer. Poliser är lata av naturen och ser det för normalt ut så kommer dom inte gå ut och snacka med dig!:)

Se till att allt stämmer bara, skyddskläder, koner och gammal gubbe.

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Mitt tips är enkelt, gå ut på din parkering, sätt upp konerna, fråga din farsa eller farbror eller någon som bara ser lite äldre ut och be honom att stå och titta på vid sidan av. Säg till honom att peka lite och ropa lite "tips" ifall storebror kommer. Poliser är lata av naturen och ser det för normalt ut så kommer dom inte gå ut och snacka med dig!:)

Se till att allt stämmer bara, skyddskläder, koner och gammal gubbe.

Ja, har varit med om det. Var med grabben och tränade manöver på en återvändsgata som används för "stunt" och liknande. Civilare kommer farande, ser konerna och att jag står och tittar när grabben kör. Dom stannar 50 m bort, tittar 5 sek. backar och vänder utan att kolla närmare.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Vill meddela att problemet är löst. Har hittat ett ställe som fungerar för krypkörning strax utanför huset så det är lugnt :tummenupp

Hade aldrig kunnat åka till parkeringen och känna mig lugn iallafall, inte värt det nu när man är så "nära" uppkörningen. Man vet ju aldrig vilken polis man träffar på och faktum att polisen kan dra in körkortet upp till 6 månader är ju avskräckande. Blir ingen uppkörning i år ifall det hade hänt :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati