Vågar man handla hos Bil & Mc i Fellingsbro?

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Är det samma skit fortfarande där eller har dom bättrat sig? Dom öser ju ut sporthojar på blocket ett par st varje dag.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Har väl blandade intryck av dem.
Köpte en hoj där som gaffeln visade sig läcka rätt mycket på, lämnade in och hämtade två veckor senare med 'nyrenoverad' framgaffel. Hann inte ens komma hem innan det var fullt med gaffelolja på benen.
Åkte tillbaka och sade att jag inte var nöjd och ville byta mot en annan hoj vilket inte var något problem.
Dock säckade kopplingen på den, men ett par mail så låg en ny hemma.

Skulle nog inte handla där igen med facit i handen då det verkar vara lite chansningsstrategi från deras sida att skicka ut halvkassa hojar till kund istället för att fixa dem ordentligt innan försäljning.

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Tycker att varje sporthoj dem får in där ser ut som upp polerade lik, eller lagda hojar med nya kåpor. Får den känslan i alla fall när jag kollar på deras objekt. Deras mätarställningar har jag aldrig tagit på allvar för den delen.

Andreas R

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2008
Hoj
1198 S
Håller med föregående talare!! Upp polerade LIK.. Även varit på Eurowheels vicken skit säger ja bara..

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Okej då ska man fortfarande hålla sig ifrån den firman. Ja mätarställningen på vissa är lite för bra för att vara sant!

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Köpte en hoj där som gaffeln visade sig läcka rätt mycket på, lämnade in och hämtade två veckor senare med 'nyrenoverad' framgaffel. Hann inte ens komma hem innan det var fullt med gaffelolja på benen.

Jag hade inte hört talas om Bil & Mc i Fellingsbro innan, jag gick in på deras hemsida och klickade på mc, vad är det första man får se: En Suzuki med en rejäl oljepöl under framdäcket :D

Last edited:

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Jag hade inte hört talas om Bil & Mc i Fellingsbro innan, jag in på deras hemsida och klickade på mc, vad är det första man får se: En Suzuki med en rejäl oljepöl under framdäcket :D

Ömm... Det där är ju bara ett tecken på att man inte behärskar fotoshoppning.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Jag hade inte hört talas om Bil & Mc i Fellingsbro innan, jag in på deras hemsida och klickade på mc, vad är det första man får se: En Suzuki med en rejäl oljepöl under framdäcket :D

Inte samma som jag köpte... Det var en yamaha. Dock utan oljedräll på bilderna då den stod på plastmatta av modell 'depåtältsgolv'.

PellePe

Kopplar inte.
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Kawasaki Z400 -83, Honda NC700SD och Monark M71 -47
Kompisen köpte sin SV650 där, importerad från Italien. Under garantitiden började den gå dåligt så dom kom och hämtade den och fixade den utan problem. :tummenupp
Dessutom hade dom bytt packboxarna i gaffeln som visst börjat läcka, och det hade vi inte ens sett.

Anbo

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2012
Hoj
Suzuki gsx1000r k3
Kan bara säga KÖP INTE!! dom är riktiga hasslare jag köpte en hornet 900 av dom, som senare när jag kom hem & körde en längre sträcka visade det säg att styrlagret & drivpacketet var tvärslut, jag ringde till dom & förklarade problemet, dom vill att jag skulle komma tillbaka med den så dom får kolla men jag bor i sthlm så jag hade ingen lust att köra tillbaka för att efter 1-2 veckor hämta den igen, jag sa att dom kunde skicka mej dom delar som behövdes så kunde jag fixa det själv, men då krävde dom massa foton, jag fick tjaffsa med dom i över 1 vecka det blev så tjaffsig att min svärfar la sej i å ringde upp å gapa efter det tog det bara et par dagar till.. Så nä det e riktiga idioter med bara skit i garderoben..

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Kan bara säga KÖP INTE!! dom är riktiga hasslare jag köpte en hornet 900 av dom, som senare när jag kom hem & körde en längre sträcka visade det säg att styrlagret & drivpacketet var tvärslut, jag ringde till dom & förklarade problemet, dom vill att jag skulle komma tillbaka med den så dom får kolla men jag bor i sthlm så jag hade ingen lust att köra tillbaka för att efter 1-2 veckor hämta den igen, jag sa att dom kunde skicka mej dom delar som behövdes så kunde jag fixa det själv, men då krävde dom massa foton, jag fick tjaffsa med dom i över 1 vecka det blev så tjaffsig att min svärfar la sej i å ringde upp å gapa efter det tog det bara et par dagar till.. Så nä det e riktiga idioter med bara skit i garderoben..

Jag har inte köpt något där och kan därför inte säga om dom är bra eller dåliga, MEN hade jag varit handlare, sålt en hoj och ägaren påstår att vissa saker är helt slut så behöver ju deras mekaniker eller dom själva se det, jag tycker dom gjorde rätt med att inte bara skicka massa nya delar som dom inte vet om det är slut eller inte, du skulle ha åkt tillbaka, så är det!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Liten påminnelse i en sådan här tråd; kritiserar ni en firma så var noga med att vara sakliga, inga gissningar eller rykten. Säger inte att ni hållit på med sådant hittills, men av erfarenhet vet jag att det är lätt att det drar iväg...

Mvh Peter

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tack för trådlyftet satt igår och kollade på Gixxern 750 de har. Det får bli hård granskning om det blir köp där.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990

No offense, men om du är så klantig så du inte kollar drivpaket och styrlager innan du köper så får du kanske skylla dig själv? Att dom sen vill ha bilder för att Du vägrar åka dit och visa upp grejorna kanske inte heller är så konstigt?

Och nej, jag har inte handlat där, och jag har ingen anknytning till firman - tycker bara du kastar väldigt mycket skit trots att dom faktiskt gett dig alternativ.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

Kollar du inte igenom de hojar du köper? :confused: Ett kört drivpaket och styrlager är ju rätt lätt att upptäcka....

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Hoj
ER6N -15
De får iaf in intressanta objekt till bra priser var och varannan dag. Sugen på flera hojar där...

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
hmm... Hojjen saknar servicebok(!!!) men de har gjort service på den inkl. rembyte... Fortfarande snygg hoj :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati