Vågar man handla online på fc-moto.de?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Beställde först från motoweb, men de hade inte en susning på att hålla sina leveranstider (två veckor blev två månader), varför jag hävde och köpte på FC-moto istället. Fick en sjujävla deal (samma hjälm, rökfärgat visir, UPS istället för posten för totalt lite drygt en hundring mer än på motoweb), och mina grejer skickades tre timmar efter jag beställt. Får dem på måndag enligt UPS. Kommer handla betydligt mer där i framtiden.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
På lördag den 24/11 ska jag dit :) Ska bli kul att shoppa till bra priser!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Beställde först från motoweb, men de hade inte en susning på att hålla sina leveranstider (två veckor blev två månader), varför jag hävde och köpte på FC-moto istället. Fick en sjujävla deal (samma hjälm, rökfärgat visir, UPS istället för posten för totalt lite drygt en hundring mer än på motoweb), och mina grejer skickades tre timmar efter jag beställt. Får dem på måndag enligt UPS. Kommer handla betydligt mer där i framtiden.

..om det inte vore för att de skickat hjälmen i fel storlek. :rolleyes:

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Hur gör du nu då?
(Tänker på mig själv som kommer lägga en gissa-rätt-storlek-beställning och skicka tillbaka det som inte passar)
Ringer och pratar med FC-moto, blir ombedd att skicka tillbaka hjälmen samtidigt som de skickar korrekt storlek. Förmodligen får du lite pengar tillbaka som täcker dina fraktkostnader.

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Har det inte börjat att klarna nu, att man faktiskt kan handla på fc-moto.de utan att riskera mer, än om man köper på postorder i Sverige? Och att dom har bra priser osv...

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Hur gör du nu då?
(Tänker på mig själv som kommer lägga en gissa-rätt-storlek-beställning och skicka tillbaka det som inte passar)

Mailade dem, var bara att skicka tillbaka så skickar de rätt. Bifogade ett brev där jag skrev vad de hade gjort fel, förslag på kompensation (såväl produkter som mitt IBAN om de tyckte förslagen var dåliga), och kopia på den felaktiga ordersedeln. Skickade paketet med posten (deras förslag), så jag hoppas att inte allt är mos när det kommer fram.

Tur iaf att det inte var mitt uppe i säsongen, hade ju varit lite surt om man t.ex. väntat på en ny hjälm att använda på redan inbokade bandagar och så hade man fått fel och varit tvungen att låna typ..

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Fick mail igår om att de fått tillbaka hjälmen, i vilket de också bad om ursäkt och sade att de direkt skickade en hjälm i rätt storlek. Jag fick välja mellan att få pengarna för frakt insatta på mitt konto eller få en rabatt hos dem. Ämnar ändå handla mer hos dem i framtiden, så jag valde rabatten. Rörde sig bara om typ 300 spänn för frakten, no biggie.

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
hej.. har funderingar på att betälla ett skinnställ från fc-mot.de efter jul men undra om någon vet om man kan fara och prova något berik ställ någonstanns i umeå eller skellefteå.eller om ni har något tips på storlek funderat på något liknade:
http://shop.strato.de/epages/102070...RIK-3213-Shogun/SubProducts/"BERIK 3213-0001"
(är 185 cm lång och ca 85 kg..)
Ring först å kolla på storlek på det stället om du ska ha svart.
Ringde åt polaren i fredags som skulle ha 50, det fanns inte.
Frågade inte om de andra storlekarna men verkade utplockat och inga nya skulle komma in. Blev Moto Fun för polaren till slut.

road_runner

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Ring först å kolla på storlek på det stället om du ska ha svart.
Ringde åt polaren i fredags som skulle ha 50, det fanns inte.
Frågade inte om de andra storlekarna men verkade utplockat och inga nya skulle komma in. Blev Moto Fun för polaren till slut.

ok. ja får se då.. men på hemsidan så verkar det inte finnas i lager.. men hade ev planer på att köpa Moto Fun jag också, om den andra skulle vara slut :gråta
......
fick nyss ett mail av dom och där sa dom att det inte längre är tillgängligt

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Sådär då..

Bifogat

• IMG_0135small.jpg
    IMG_0135small.jpg
    99 KB · Visningar: 113

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Lite bilder

Här kommer lite bilder från Fc-moto. Var en ganska liten butik men det var kul att storhandla :)
Dom tyckte att vi var lite galna som kom ända från Sverige för att handla i butiken :va

16657962.jpg
[/url][/IMG]
16657963.jpg
[/url][/IMG]
16657967.jpg
[/url][/IMG]

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi
var ligger butiken? i Aachen... Aachen is about 70 km to the west of Cologne.

Säger inte mig så mycket =)
Lång körning från färjan?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
var ligger butiken? i Aachen... Aachen is about 70 km to the west of Cologne.

Säger inte mig så mycket =)
Lång körning från färjan?

Vi tog flyg till Dusseldorf sen tåg rill Aachen. Blev mkt billigare än att ta bilen.
Men om Jag åker dit än gång till så kommer Jag nog bo i Köln, lite närmare och större stad än Dusseldorf.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vi tog flyg till Dusseldorf sen tåg rill Aachen. Blev mkt billigare än att ta bilen.
Men om Jag åker dit än gång till så kommer Jag nog bo i Köln, lite närmare och större stad än Dusseldorf.

Passar ju bra att handla i samband med ett Ringen-besök, bara ett stenkast ifrån. :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0