Vågar man köpa en sån här?

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
XJ 900 F -92
I princip allt annat från Kina och Korea är riktigt dåligt. Det kan ibland vara knepigt att se skillnaden på nya prylar, men efter en tids användning blir det ofta väldigt uppenbart. Jag hade lagt de sexio laxarna på en bagagnad japps istället, det skänker nog mer glädje både som förare och ägare. Dessutom blir det sannolikt mycket billigare om man tar hänsyn till vad man får ut när man säljer hojen en dag.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Skulle aldrig lägga 60k på en ny hoj av ett sånt udda märke (som kan försvinna imorgon). Och till skillnad från många andra så har även jag provkört och det var ingen angenäm upplevelse. Hojen känns otajt och allmänt lös i köttet. Detaljfinishen är väldigt ojämn. Motorn saknar temperament och lådan känns allmänt kärv...nää tack.

En beggad japan är ett bättre köp alla dagar i veckan.

Invalido

Guest
Var hos en mc-handlare o fick syn på en sådan..
av ren nyfikenhet så frågade jag om delarna på den och hur det var med reservdelar.
då fick jag förklarat för mig att många Suzuki delar passar rakt över.

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Hur känns den med "bara" 82hk? Den blir inte slö eller så? Har bara provkört en Hyosung GT650 (den nakna) förra året och den tyckte jag var väldigt slö o accet.

Nu tror jag iofs inte prestandan skillljer sig speciell tmycket på denna och din 600:a. :rolleyes:

Jag skulle aldrig köpa en sådan hoj. Bättre att satsa på det välbeprövade originalet.

Last edited:

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Öh, eftersom jag (som sagt) provkört GT650 så VET jag att det är ganska rejäl skillnad. Kubiken bestämmer inte prestandan om du trodde det... :rolleyes:

Nej, inte heller 20 hk extra. Du behöver inte bli ledsen :)

Btw. Jag är också från Vänersborg, ursprungligen

Last edited:

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Letar!
Såg en som hade havererat i Oslo i går... Ägaren stod brevid hojen och såg inte så nöjd ut nere på Bygdøy allé... Kan ju bara vart ett måndagsex iofs.

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Nej, inte heller 20 hk extra. Du behöver inte bli ledsen :)

Nene, då kände jag väl helt fel när den saknade bottenvrid och accelerationen var seg då...Vad är ditt problem? Säger jag att motorn på den GT650 jag testade var seg så var den väl det, även jämfört med min 600:a? Min fråga till norpis12 var därför hur r-varianten kändes.

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05

Det är inte samma motor, dock har Hyosung tidigare haft samarbete med tex Suzuki vilket gör att visa delar i deras motorcyklar liknar eller till och med överensstämmer med varandra. På den tiden de hade samarbete (startade 1979) var det dock Hyosung som byggde motorerna åt Suzuki, inte tvärtom. Men nu sen några år tillbaka så kör alltså Hyosung ett helt eget race.

Här kan TS läsa en recension om GT650R: motorcycle.com

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
Hur känns den med "bara" 82hk? Den blir inte slö eller så? Har bara provkört en Hyosung GT650 (den nakna) förra året och den tyckte jag var väldigt slö o accet.

slö och slö... beror på vad man jämför med... hade en gsxr 750 innan.. och jämfört med den så är ju hyosungen en moppe.
men det räcker gott och väl till.... sen kan man alltid byta dämpare samt bestycka om den(om man köper med förgasare)min blev betydligt bättre med ett ixil på..hehehehe...men kör med original just nu. skall ju servas snart så då blir det byte med ombestyckning.
de nya är ju med insprut så dom vet jag ej.

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
slö och slö... beror på vad man jämför med... hade en gsxr 750 innan.. och jämfört med den så är ju hyosungen en moppe.
men det räcker gott och väl till.... sen kan man alltid byta dämpare samt bestycka om den(om man köper med förgasare)min blev betydligt bättre med ett ixil på..hehehehe...men kör med original just nu. skall ju servas snart så då blir det byte med ombestyckning.
de nya är ju med insprut så dom vet jag ej.

Ok, ja den jag körde var ju direkt från fabrik så, inget bytt på den inte.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Hyndai och kia funkar la, så varför inte hyosung :)

NATP

Not A Team Player
Gick med
26 Jan 2009
Hoj
Suzuki GSF 600 Bandit -98, yamaha dt 125, R1 -03
Du blir mobbad, mest för att den är ful som stryk.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
hmmm

Du blir mobbad, mest för att den är ful som stryk.

jo visst ful som stryk...hmmm tja det sitter ju i betraktarens ögon, jag kanske tycker du är ful som stryk, men det betyder ju inte att du är det.

smaken är som baken... såär det..
jag och många andra tycker Hyosungen är snygg....
och det roliga är att man får ganska mycket uppmärksamhet när man parkerar nånstans...
men vafan alla har ju sett en gixxer eller fireblade..men inte många har sett en GT650R:yoparty:yoparty

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka

Lite skillnad på rad4 och tvin!!

er6 har endast 72 hästar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar