Tjenare ...........
Ta me dig reg bevis o titta in till närmaste Audi center.
Dom kan spåra bilen o kolla upp bilens mätarställning vid det "sista" verkstasdbesöket i Tyskland.
Där kan dom med hjälp av VAS 5052, diagnosverktyg, gå in på airbag-styrdonet och se om krockdata är registrerat.
En "arbetskollega" berättade en gång att dom fick in en kvinna som var asförbannad för att kopplingen hade pajat på hennes Audi TT som bara hade rullat 6000 mil, verkmästaren bad om chassie nr o kollade upp bilen. Vips så fick han fram att bilen hade rullat 16 000 mil sist den var inne på Audi i tyskland.
Problemen uppstår när "feta" bilar hamnar hos småhandlare som köper dom till bra priser från dom stora handlarna, för att då kunna göra sig av med dom då förvandlas dom till "lågmilare".
Kolla serviceboken om du kan hitta "data-lappen", en påklistrad lapp där ALLA data står om bilen, och då menar jag allt.......från färg utrustning.
Denna lapp finns bara i 2 exemplar och kan inte beställas i efterhand, den ena klistras i serviceboken och den andra i bagageutrymmet i bilen.
Finns inte lappan i serviceboken så är boken med stor sannolikhet "fejkad".
Det finns många bilar som får sina mätare manipulerade när dom väl är här.
Jag har varit med om många blåögda bilköpare som råkat riktigt illa ut.
Som sagt alla bilar är inte levererade med sk "Sverige-paket". Får du tag på ett bra ex så varför inte.
Jag kan nämna att så fick vi inbrott på ett 20-tal bilar på jobbet, det som stals var krock kuddarna, så du kan ju använda fantasin var dom kommer att hamna.