vågar man köra med däcket när väven kikar fram?

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Bytte själv sulor idag på euromaster. Ställde mig i deras "kö" utanför, och efter kanske 30 minuters väntande på sune som skulle byta till sommardäck, och ca 20 minuter att få av/på slangen var det klart. Kanske finns något liknande hos dig? Många verkar ha helgöppet nu i dessa tider också.

/xf
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
ulf skrev:
Att rekomendera någon till att köra med däck som är slut :va. Måste vara bland det mest korkade jag läst på länge :kocko .
Byt så klart.


Det optimala är naturligtvis att ha ett nytt å fint däck hela tiden, men det går faktiskt att köra till stålet lyser frma utan problem (bak i varje fall), däck kostar ju en del så att kassera ett däck när det är 1mm kvar känns lite väl lyxigt i min värld.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Ok, klart det går men det är dumt att chansa. Man kan köra med dåliga bromsar och drivpaket också, men verkar i mina ögon dumdistrigt. Tror inte att du köpt en R6a för att den är billig och bra att glida med. Marginalerna kan ibland vara små,så att tulla på säkerheten då du dessutom är ringrostig och vägarna dåliga tycker jag är till att utmana ödet.

Kanske uttrykte mig lite klumpigt "Blade" och ber då om ursäkt, men tycker ändå att det verkar dumt att rekomendera någon att strunta i säkerheten.
Var och en gör såklart som han vill, men tänk om det hade hänt något.
Hade du velat ha det på ditt samvete? Jag kör själv som en dåre och skulle inte våga chansa med säkerheten, varken på hojen eller mig själv.
 
Last edited:

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
tack för svaren!! jag har skruvat bort mitt hjul nu iaf o däcket ska bytas imorgon!! .. om dom inte hinner då så får jag väl kolla på film hela helgen, men det är euromaster vi har här med!! men bara hålla tummarna på att dom hinner imorgon då!!
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Får dåligt samvete om jag kränger av ett däck som inte är helt slutbörnat :yoparty Finns ca 1min börna kvar när korden tittar fram. Men var försiktig.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top