Vågar man resa med ospec boende

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Detta blir väl min andra eller tredje chartertråd. Detta innebär att jag antingen är dum i huvudet eller dåligt berest.. :rolleyes: :rolleyes:

Jag tittar nu på att ta en sista minuten till turkiet i en vecka. Hur vanligt är det att man får flytta runt? Brukar det finnas toalett på rummen? Brukar det vara någon som helst standard?

Tacksam för hjälp
Simon

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Turistbuss för grus.
Jag säger samma sak som jag brukar säga när det gäller ospec. boende.

Risken att du hamnar på hotell med toalett á la håligolvet med kackerlackor stora som hamstrar är väldigt liten. Bolagen vill ha nöjda kunder som återkommer, vilket du knappast lär göra om du får bo i ett råtthål.
Däremot skall du inte heller vänta dig något lyxhotell, medelklass eller något lägre brukar det ofta bli.

Flytta runt: Ovanligt men kan bli aktuellt (behöver inte bara vara negativt, du får ju se mer)
Toalett på rummet: Ja, till 96,3%

edit: Stavar som en dyslektisk nysvensk.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Simp skrev:
2167649 Detta blir väl min andra eller tredje chartertråd. Detta innebär att jag antingen är dum i huvudet eller dåligt berest.. :rolleyes: :rolleyes:

Jag tittar nu på att ta en sista minuten till turkiet i en vecka. Hur vanligt är det att man får flytta runt? Brukar det finnas toalett på rummen? Brukar det vara någon som helst standard?

Tacksam för hjälp
Simon

Flytta runt har jag inte hört att någon fått göra däremot kan man hamna lite avsides. Ofta på mindre hotell utan reception och utan restaurang. Har du ändå tänkt hyra Moppe/MC och planerar att äta middagar på olika restauranger spelar detta ingen störrre roll.

Standarden ligger ofta i nederkant men brukar duga. Toa och dusch, två sängar, två stolar och ett litet bord brukar väl vara vad som finns.

Som föregående talare sa så vill bolagen ha igen sina kunder så du lär kanppast tilldelas en hydda med stampat jordgolv. Däremot ska man inte förvänta sig någon lyx. Man har det nödvändigaste, varken mer eller mindre och ofta en liten bit utanför..

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Bara för att hålla med de två andra talarna....

JAg dejtade en tjej för några år sedan som jobbade på ett stort bolag som börjar med V. :D

Hon sa det att ospec. är egentligen bara ett sätt att skrämma folk tilll en massa tillägg. Vi svenskar är ju himla försiktiga av oss och vill inte gärna hamna någonstans precis som du säger i råtthål osv.

Men faktum är att inget svenskt resebolag har kontrakterat några dåliga hotell i något land. Nu är det kanske inte toppklass heller men säg iaf 2-3 stjärnor oavsett vad. Däremot kan du bli förflyttad, vilket jag har råkat ut för en gång. Men då fick vi först bo 5 mil utanför stan och sedan blev vi förflyttade till ja... 1 minut från beachen och centrum. ;) Så kör på ospec!

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Håller med föregående skribenter :) Tillägger att de gånger jag rest ospec har det varit alldeles utmärkt! Iofs har jag inte haft direkta krav på att bo i den största centrala staden med restaurager osv. En gång i Turkiet hamnade vi i ett "råtthål", då blev vi erbjudna ett jätte fint hotell för endast 300kr extra per vecka... Så om du hamnar någonstans där du känner att det verkligen inte går att bo så går det säkert att ordna via resevärdarna på plats. Nu var det några år sedan jag reste så det kan ju ha ändrats.

Lycka till! :)

Last edited:

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
ospec är inget problem tycker jag iaf inte på knullsemester. vem bryr sej man ska ju ändå bara supa o sånt

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...