Våld mot Abmulanspersonal

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Quaya skrev:
sluta lipa istället över "kiosken" det var dumt sagt av honom men vad har du och ta illa upp emot? Du bor i en förort kanske? de gör jag också... du kanske tar illa upp eftersom du är en utlänsk kille? jag är själv också.. halvengelsk........ men vafan eftersom det inte var ni så finns det inte mycket och ta illa vid.

Jag tar absolut inte illa upp(bor iof inte i förort och är inte invandrare heller - jag har alltså ingen anledning i detta fallet), däremot tar jag gärna upp en diskussion om huruvida det är ok att häva ur sig vad som helst.

Hoppas inte för många har din inställning, kan inte tänka mig att det är bra för ett samhälle i längden. Skapar troligtvis som, Kay säger, bara större klyftor och dolt hat.

//@

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
d1ce skrev:
Jag tar absolut inte illa upp(bor iof inte i förort och är inte invandrare heller - jag har alltså ingen anledning i detta fallet), däremot tar jag gärna upp en diskussion om huruvida det är ok att häva ur sig vad som helst.

Hoppas inte för många har din inställning, kan inte tänka mig att det är bra för ett samhälle i längden. Skapar troligtvis som, Kay säger, bara större klyftor och dolt hat.

//@

De e sant men heller har jag långt ifrån något dolt hat vill jag lova dig, är en hur lugnt och sansad person som helst som det ska mycket till om jag ska bli arg, då av normala saker alltså.... bortsett från grejor mot familj o sånna för då ska man kolla hjärnan om man inte blir arg då.

Men men, tycker inte det är så mycket att ta så illa upp emot. Det är hans eget problem när han säger sånna saker... han får stå för vad han säger om han säger det till fel person och lägg inte energi på sånna personer.

// mvh Q

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Quaya skrev:
De e sant men heller har jag långt ifrån något dolt hat vill jag lova dig, är en hur lugnt och sansad person som helst som det ska mycket till om jag ska bli arg, då av normala saker alltså.... bortsett från grejor mot familj o sånna för då ska man kolla hjärnan om man inte blir arg då.

Men men, tycker inte det är så mycket att ta så illa upp emot. Det är hans eget problem när han säger sånna saker... han får stå för vad han säger om han säger det till fel person och lägg inte energi på sånna personer.

// mvh Q

Klart som fan att man ska lägga energi på dessa idioter, gör man inte det är man inte bättre själv! Ett samhälle som tolererar smygrasism och fördomar utan moteld kommer förr eller senare att råka i allvarliga problem.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Chris Ash skrev:
Klart som fan att man ska lägga energi på dessa idioter, gör man inte det är man inte bättre själv! Ett samhälle som tolererar smygrasism och fördomar utan moteld kommer förr eller senare att råka i allvarliga problem.

äähh! jaja jag bryr mig verkligen inte mycket om vad ni gör och inte gör ju.... ni får gärna ta itu med detta problemet men då är ni ju helt trötta en lördagskväll ju :D

Btw: "kiosken" verkar bry sig ännu mindre vad ni skriver tycker jag, eftersom han inte svarar på era inlägg så tycker jag faktiskt det är utslängd energi... hade man tagit det IRL ( In Real Life ) så hade det varit en annan femma.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Quaya skrev:
äähh! jaja jag bryr mig verkligen inte mycket om vad ni gör och inte gör ju.... ni får gärna ta itu med detta problemet men då är ni ju helt trötta en lördagskväll ju :D

Btw: "kiosken" verkar bry sig ännu mindre vad ni skriver tycker jag, eftersom han inte svarar på era inlägg så tycker jag faktiskt det är utslängd energi... hade man tagit det IRL ( In Real Life ) så hade det varit en annan femma.

Så i din mening skulle det vara ok om någon myntade lite rashat för att det är en lördagskväll och alla får stå för vad de skriver? Det skulle inte vara något värt att ödsla lite energi på att försöka motverka och besvara...? (påstår med det inte att någon gjort det)

Spelar väl ingen roll hur gensvaret blir? Om jag får göra klart för min ståndpunkt och markera att jag inte tycker det är ok att göra vilka uttalanden som helst och det dessutom kommer lite gensvar ser jag det som något gott.

//@

Last edited:

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Tycker att det är helsjukt att ge sig på alla sorters sjukvårds-personal. För eller senare ligger man i en situation där deras närvaro är avgörande för ens egen eller andras fortlevnad. Verkar som bara för att man bär uniform, så sänder man ut en signal, "Slå mig".

Sen angående om man ska skylla på nysvenskar eller inte:

Eftersom jag själv har utländsk påbrå (Ungersk), så tycker jag att jag har rätten att säga vad jag vill om andra nysvenskar. Om någon nämner att "Det var garanterat utlänningar som gjorde det", så svarar jag "Det skulle inte förvåna mig".

Nu kan jag bara uttala mig om Malmö, men här är tyvärr brotten över-representerade av nysvenskar. Självklart att vanliga svenskar också begår brott, men inte riktigt i samma storlek.

Det som är synd är att man bara lägger märke till förvrytarna, som bara är en liten del av själva antalet, som är normala människor, som du och jag.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kiosken skrev:
Det e väl några jävla gettobarn från någon förort som vanligt..

Antagligen menar du inte så utan har precis den baktanke som du fått skit för, MEN att anta att "ghettobarn" är skyldiga till våldsbrottslighet är ju faktiskt inte förbjudet eller helt sketkorkat.

Brottslighet av den här typen har ju alltid varit en klassfråga MEN du är ute på tunn is som du med ett menande flin säger "och vilka bor i ghettona då?"

Väv vidare på den här tankegången så kanske Ni lär er något. Det skulle många på det här forumet behöva.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Anthrax skrev:
....

Eftersom jag själv har utländsk påbrå (Ungersk), så tycker jag att jag har rätten att säga vad jag vill om andra nysvenskar. Om någon nämner att "Det var garanterat utlänningar som gjorde det", så svarar jag "Det skulle inte förvåna mig".

Nu kan jag bara uttala mig om Malmö, men här är tyvärr brotten över-representerade av nysvenskar. Självklart att vanliga svenskar också begår brott, men inte riktigt i samma storlek.
...

För dig är det ändå viktigare att FATTA. I första hand är det, och har alltid varit, en klassfråga! Inte hudfärg/ursprung.

Miasen

Skrapar nu båda knäna!! =)
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Ingen just nu tyvärr...
Hmm.. Jag klotade rejält med crossen för ett par år sen o fick en liten hjärnblödning så jag minns inte själv vad som hände men mina föräldrar säger att jag blev "våldsam". Jag ville inte att sjukvårdspersonalen skulle klippa sönder mina kläder o slängde därför med mina armar hit o dit.
Men jag fattar inte hur man kan klubba ner dem?? Det kan ju inte bero på chocken!! Eller? :confused:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Alakhai´s Tös skrev:
Hmm.. Jag klotade rejält med crossen för ett par år sen o fick en liten hjärnblödning så jag minns inte själv vad som hände men mina föräldrar säger att jag blev "våldsam". Jag ville inte att sjukvårdspersonalen skulle klippa sönder mina kläder o slängde därför med mina armar hit o dit.
Men jag fattar inte hur man kan klubba ner dem?? Det kan ju inte bero på chocken!! Eller? :confused:

Stor skillnad på motstånd pga av chock som du inte kan råför och bruka medvetet våld.

//@

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
d1ce skrev:
Var en sväng förbi Norrköping förra året, då hände detta:

2st män spöade på en kille, ordentligt! Ambulans kommer till platsen och tar hand om den utsatte, bär in honom i ambulansen och stänger efter sig(båda ambulanskillarna sitter nu i "baksätet"). De 2 som utfört misshandeln kommer tilbaka till platsen, knackar då på ambulansen för att när dörren öppnas hoppa in i ambulansen och fortsätta misshandeln av den redan blåslagne mannen och de 2 tjänstemännen. Sjukt men sant.

//@
Nackskott på plats, sen kan man skicka en fet räkning till deras familjer som man brukade göra i Ryssland förr i tiden :huvet
Sjukt sjukt sjukt :kulspruta

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Gandalf skrev:
Det här disukterades för ca ett år sen oxå.
tydligen e det förkommande att folk e så chockade att dom mer eller mindre inte kan styra sig själva.

Sen finns det ju dom som vill skada personalen..
och dom ska ju bara ha ett nackskott!!
Ja det var en BC-tråd om detta va!?

Sjukt är det iaf!! sjukt :mad:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...