vår goda vän MrCrone finns inte mer

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Va!! Inte MrCrone!

Det var mina första tankar när jag öppnade SH idag och såg tråden. Jag blev kallsvettig och kände chocken komma.

Jag har under åren jag varit här på SH läst ofta om dödsfall och hur tragiskt dem än varit har det inte varit någon jag "känt" eller haft nån kontakt med här.

Jag la märke till MrCrone speciellt då jag tyckte hans R1:a var snygg (den var gul, min favoritfärg), skrev ett inlägg för inte så länge sen i stylingforumet om att det vore kul om han postade lite bilder på hojen, och han svarade direkt med flera bilder. Därför gör det extra ont att höra att han inte finns mer bland oss :gråta

"They say the good die young..."
Rest In Peace Mr.Crone
/K.C, Linköping
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Orättvist

Orättvist skulle man kunna kalla livet, när det bestämmer sig för att rycka bort en sån trevlig glad kille som skulle haft det framför sig.
Jag satt hemma i Falun och pratade med honom på tisdagen, han skulle bo hos syrran i en vecka medan han läste en kort kurs på högskolan, naturligtvis blev det en hel mc snack om hans bygge, tips och trix, att vi borde ta en repa ihop mm. Nu hann vi inte det, det sista jag hörde av Olov var det vassa ljudet av hans devil, när han gav sig av.
På torsdagen läser jag en notis i den lokala tidningen vid frukostbordet, och hela magen knyter sig. "24- åring från stockholm omkom i mc olycka" Jag vill inte tro det, men förstår ändå vem det är.

Som ovan nämnt gjorde han iallafall något hann brann för, en klen tröst men iaf något. Mina varmaste tankar till anhöriga.

Vila i frid Olov, vi var inte närmaste vänner men det var alltid roligt att umgås med dig. // Johan
 

Davester

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Sollentuna, Stockholm
Hoj
KåTM och Hynda
Så jävla tragiskt! Alla vi andra måste lära oss något av detta nu, det har varit för många olyckor den här sommaren. Kör gärna fort, men använd det ni har i hjälmen. Var rädda om er!
 

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
finner inga ord.....
en klapp på axeln till alla anhöriga

R.I.P
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
PutteLiten skrev:
Skickar in ett Poem jag fick som tröst.

Do not stand at my grave and forever weep.
I am not there; I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn’s rain.
When you awaken in the morning’s hush
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circled flight.
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and forever cry.
I am not there. I did not die.

Fint.

Jag tror inte på ett liv efter döden, men med tanke på denna säsongen får det gärna finnas ett.
Vila i frid.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Mycket sorgligt. Beklagar förlusten.

Själv kan man bara konstatera att man klarat sig ännu en sommar, körde säsongens sista runda igår.

Ta det lugnt där ute i trafiken.
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Oerhört trist, det knyter sig i magen.
Så många gånger som man sett den pippigula Rettan fara förbi utanför balkongen, nu kommer det inte att hända igen.....R.I.P

tyst minut i sumpan....
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ja man får sig en tankeställare när man glider förbi i "kurvan" där det står blommor och ljus och en bild på MrCrone. rys :skrämd

Mycket tråkigt
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Verkligen trist, hoppas det inte blir fler i år, de räcker nu!

/Pajje
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Man blir som sagt riktigt nedstämd av sånt här även fast jag inte kände MrCrone.. Det går knappt en dag utan att man hör om en ny olycka. Nu finns det allt för många bevis på att vi inte är odödliga, tänk på era anhöriga och vänner som måste leva vidare utan er om något händer(!) så ta det lugnt.. det ska iallafall jag försöka göra.
Vila i frid MrCrone.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Man blir lika gråtfärdig varje gång.
Tänker på er, familj och vänner.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Sån där är alltid lika otrevligt att läsa, jag är bara glad att ingen av mina polare förlorat livhanken på hojen (även om det varigt farligt nära för flera av dom). Det är ju alltid dom som blir kvar som blir lidande, jag kommer själv ihåg hur min stackars mor svimmade när hon såg mig på intensiven efter min nära döden krasch. R.I.P
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
fruktasvärt.. kände inte Crone själv, men har läst hans inlägg här på SH, o myst över den gula R1an.. det är hemskt jobbigt när sånt här händer, MC åka är det roligaste vi vet.. men när det tar våra bröder ifrån oss.. så får man en mycket otäck känsla.

är aktiv i rallysammanhang också, var mek åt en polare i vintras på en tävling. rally är också bland det som gör livet värt att leva.. men på denna tävlingen krävdes en kartläsares liv. vi kännde honom, och hans förare. man vet inte hur man ska bete sig, det är så kul det man håller på med... men så plötsligt så dör folk?? så var det ju inte tänkt..?

nu gled jag ur ämnet, men ville bara skriva ur mig lite.



vila i frid, Olov.


//henrik
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top