Vår sida..

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
*Första bästa moderator som ser detta, bör ta bort tråden direkt!*
//RED_LiME

Last edited:

Coola Ola

Guest
uh? :confused:

saxat från http://manipulated.digib0x.net/redlimesoftware.htm
" About RED LiME

Origin: Sweden
Nick: RED LiME
Programming language: Visual Basic 6, VBS, Batch, HTML
E-mail: qazwsx302@hotmail.com

I'm a 16 year old virus-programmer that comes from the
cold landscape of Sweden. I write trojans, remote trojans,
VB-worms and some script viruses. I dont just make virii
related material but mostly its all bout viruses. I like to
educate the masses about virii writing and hacking... Check
out my tutorials.
Send me an e-mail about anything and I WILL send you back"

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Coola Ola skrev:
uh? :confused:

saxat från http://manipulated.digib0x.net/redlimesoftware.htm
" About RED LiME

Origin: Sweden
Nick: RED LiME
Programming language: Visual Basic 6, VBS, Batch, HTML
E-mail: qazwsx302@hotmail.com

I'm a 16 year old virus-programmer that comes from the
cold landscape of Sweden. I write trojans, remote trojans,
VB-worms and some script viruses. I dont just make virii
related material but mostly its all bout viruses. I like to
educate the masses about virii writing and hacking... Check
out my tutorials.
Send me an e-mail about anything and I WILL send you back"

hehe, okej...

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
RED_LiME skrev:
tänkte bara göra lite reklam för våran hemsida som jag och 2 andra personer driver och har haft uppe i snart 2 veckor.
Kanske inte handlar om något ni har som intresse menman vet aldrig. :p

www.freedommessenger.tk

Uhm? :p Nya Sasser skaparen eller vad?
Får jag virus vet jag vem jag åker hem till :p

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
RED_LiME skrev:
tänkte bara göra lite reklam för våran hemsida som jag och 2 andra personer driver och har haft uppe i snart 2 veckor.
Kanske inte handlar om något ni har som intresse menman vet aldrig. :p

www.freedommessenger.tk

Kolla Ola! En site som vi kan sänka, sist till kvarn får bjuda på bira!
Hmm. låt oss forska lite:

www.freedommessenger.tk (bas):
Apache/2.0.47 (Unix) Server at telafu.taloha.tk Port 80

Mjuk referens till:
manipulated.digib0x.net i form av ett frame-inclusion

Manipulated.digib0x.net (bas):
Apache/1.3.29 Server at www.opixhosting.com Port 80
(tada!)

<meta http-equiv="Content-Language" content="en-gb">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Freedom Messenger | A Touch of Genius</title>

Killen behöver frontpage för att skapa några ynka tabeller, ooohhh vicken hacker....
:3freak

Jag vet oxå hur man hackar windoblowsboxar.
Steg ett: koppla in den på internet
Steg två: klart.

Blir så trött på scripties, snorungar är vad dom är, skitar ner nät och servrar med sina fattigmanshack.

Ska vi jävlas lite och kontakta supporten på Opixhosting och säga att vi har supit bort lösenordet till vårt "freedom"-konto och be dom byta till ett nytt samt be SMS'a det till ett kontantkortsnummer eftersom jag inte befinner mig på kontoret där jag kan öppna min "vanliga" inkorg. :)
Lite gammal hederlig social-engineering leder ofta väääldigt långt.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Fenix skrev:
Kolla Ola! En site som vi kan sänka, sist till kvarn får bjuda på bira!
Hmm. låt oss forska lite:

www.freedommessenger.tk (bas):
Apache/2.0.47 (Unix) Server at telafu.taloha.tk Port 80

Mjuk referens till:
manipulated.digib0x.net i form av ett frame-inclusion

Manipulated.digib0x.net (bas):
Apache/1.3.29 Server at www.opixhosting.com Port 80
(tada!)

<meta http-equiv="Content-Language" content="en-gb">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Freedom Messenger | A Touch of Genius</title>

Killen behöver frontpage för att skapa några ynka tabeller, ooohhh vicken hacker....
:3freak

Jag vet oxå hur man hackar windoblowsboxar.
Steg ett: koppla in den på internet
Steg två: klart.

Blir så trött på scripties, snorungar är vad dom är, skitar ner nät och servrar med sina fattigmanshack.

Ska vi jävlas lite och kontakta supporten på Opixhosting och säga att vi har supit bort lösenordet till vårt "freedom"-konto och be dom byta till ett nytt samt be SMS'a det till ett kontantkortsnummer eftersom jag inte befinner mig på kontoret där jag kan öppna min "vanliga" inkorg. :)
Lite gammal hederlig social-engineering leder ofta väääldigt långt.

Eftersom det inte är jag som lägger upp material på hemsidan, utan någon som kallar sej MaNiPuLaTeD, som inte ens programmerar eller hackar så skiter jag i att bry mej...

Och JA jag erkänner, jag är en "script-kiddie", och vet du varför?
FÖR att jag inte inte är gammal och har inte programmerat så mkt.. har inte HUNNIT bli nåt jävla proffs än! Iallafall så håller jag inte på med massa förprogrammerade "hack-tools" o massa sånt skit, jag bara gör vad jag gillar :(

Så kalla mej script-kiddie eller ta sönder hemsidan eller gör vafan ni vill, jag bryr mej inte..

Håller med att det finns mkt script kiddies i vX scenen idag och det är för jävligt, smutsar visserligen ner, men åtminstone JAG håller en låg profil och försöker inte va nån jag inte är...
Min vän "p0ke", slutade pga alla script kiddies att va aktiv i scenen och slutade koda efter 56st worms som inte var kasst eller slarvigt gjorda...

EDIT:
Fick nyss reda på att det inte är MaNiPuLaTeD som gjort designen ens. Han fick en färdig av en polare....

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vänta nu... Så när jag la ner ett par timmar (som jag kunde använt för att tjäna pengar) häromdagen för att rensa firmans datorer från hackerskräp så beror det på att nåt litet rens med liten kuk vill göra ett intryck på nån "scen"?

Snorunge.

Manipulated

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
male
hey i may not come here or may not know what you are saying, but i have picked a few words out, first of all i dont consider myself as a hacker all i am doing is hosting a site with links and shit to other ones, oh and im no scripty.

I didnt come here for an argument whther im good or not or whther the site is or not, you may be someone who knows a lot about servers and hacking and other shit, but from what i see all youve done is found a lil secrutiy analyser and used it anyone can do that.

Apache/1.3.29 (Unix) mod_auth_passthrough/1.8 mod_log_bytes/1.2 mod_bwlimited/1.4 PHP/4.3.4 FrontPage/5.0.2.2634 mod_ssl/2.8.16 OpenSSL/0.9.7a

and as you said (tada) :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
t-rex skrev:
Vänta nu... Så när jag la ner ett par timmar (som jag kunde använt för att tjäna pengar) häromdagen för att rensa firmans datorer från hackerskräp så beror det på att nåt litet rens med liten kuk vill göra ett intryck på nån "scen"?

Snorunge.

Grattis!

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
t-rex skrev:

Snorunge.

Jag släpper aldrig något av virusen jag skapar, utan jag gör dom för nöjjets skull.
Visst jag har skrivit lite Tutorials på hur man skapar skit-virus och sånt och EN tutorial om hacking som behandlar NetBIOS buggen som dom flesta datorer är patchade mot.

Så jag tycker inte att du ska komma och klaga på mej eller dom andra på "min" sida, Vi beter oss inte som script-kiddies iallafall...

Att din firmas datorer får virus och sånt beror väl antagligen på att runt var femte jävla korean skriver virus som dom skickar ut... Är det MITT fel nu att du blir sur över att det finns virus? Datorvirus har blivit en del av vardagen, och er firma borde skaffa ett antivirus som ni updaterar ofta, för att slippa virus problem, kommer ju inte bli av med det helt, men det hjälper ganska mkt..

Visst, håller med om att det är jobbigt som fan att bli infekterad av virus men som sagt, jag sprider inte...

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
RED_LiME skrev:
Eftersom det inte är jag som lägger upp material på hemsidan, utan någon som kallar sej MaNiPuLaTeD, som inte ens programmerar eller hackar så skiter jag i att bry mej...

Och JA jag erkänner, jag är en "script-kiddie", och vet du varför?
FÖR att jag inte inte är gammal och har inte programmerat så mkt.. har inte HUNNIT bli nåt jävla proffs än! Iallafall så håller jag inte på med massa förprogrammerade "hack-tools" o massa sånt skit, jag bara gör vad jag gillar :(

Så kalla mej script-kiddie eller ta sönder hemsidan eller gör vafan ni vill, jag bryr mej inte..

Håller med att det finns mkt script kiddies i vX scenen idag och det är för jävligt, smutsar visserligen ner, men åtminstone JAG håller en låg profil och försöker inte va nån jag inte är...
Min vän "p0ke", slutade pga alla script kiddies att va aktiv i scenen och slutade koda efter 56st worms som inte var kasst eller slarvigt gjorda...

EDIT:
Fick nyss reda på att det inte är MaNiPuLaTeD som gjort designen ens. Han fick en färdig av en polare....

Lugn och fin...

Var inte min avsikt att få dig framstå som skit, är bara lite trött på ungar som tankar ner något "kul hack" från nätet och sen inte har en susning om vad dom kan ställa till med.

Skrev min första trojan för ABC800 när jag var typ 9-bast, hackade kassasystemet på mitt andra sommarjobb och crackade rätt friskt med spel under tonåren, så inte har jag direkt rent mjöl i påsen.

Visst ja, skrev av "misstag" ett bootsectorvirus för DOS för ett gäng år sedan, då jag förskte bygga en cross-compiled bootloader för en Sun-360 . Hade inte riktigt läst på den där biten om malloc i samband med länkande mot "främmande" plattform *host host* :3freak Slutade med att min polare som skulle kopiera nått demo från min pc fraktade med sig koden hem till sig och sen gick den som en löpeld ( på den tiden innebar den en sprdning av koden till 2 nya pc i veckan ).

btw, vad blir det för hoj?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
RED_LiME skrev:

Fascinerande att du ens försöker förklara vad du pysslar med. Läste din lilla intervju på eran coola hemsida. Fan vilken cyberterrorist du är!

Ett tips i all välmening; Försök inte legitimera någon enda liten del av vad du pysslar med, du framstår bara som en första klassens idiot. Du och dina gelikar är drägg. Koreaner som svenskar.

Gör nåt vettigt med din tid istället.

BTW; lycka till med hojköpet. En bättre sysselsättning...

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Manipulated skrev:
hey i may not come here or may not know what you are saying, but i have picked a few words out, first of all i dont consider myself as a hacker all i am doing is hosting a site with links and shit to other ones, oh and im no scripty.

I didnt come here for an argument whther im good or not or whther the site is or not, you may be someone who knows a lot about servers and hacking and other shit, but from what i see all youve done is found a lil secrutiy analyser and used it anyone can do that.

Apache/1.3.29 (Unix) mod_auth_passthrough/1.8 mod_log_bytes/1.2 mod_bwlimited/1.4 PHP/4.3.4 FrontPage/5.0.2.2634 mod_ssl/2.8.16 OpenSSL/0.9.7a

and as you said (tada) :D

For what it's worth, I just telnet'ed host.x.y.z 80 and parsed a GET "/" and read the output. No need for "tools" to inquire such trivial things.

Trust me, you don't "see" me coming. :7peta

(tata)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
RED_LiME skrev:
Du borde byta nick till McBajs, "haha".....
Menar inte att bråka eller något sånt, utan kontrar med ett lika "roligt" inlägg...

DU, J@6 V37 V@R D!N M@!1BOX BOR OCH 5K@ 5K!CK@ M@55@ 31@K@ P!N6 7!11 D!6. P!N6 äR BRU7@17 31@K7. J@6 äR 5å JäV1@ 1337.

Manipulated

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
male
i apologize i just thought u was saying it was all shit and that i know it maybe be shit but its kinda hard to know what u r saying especially when i dont even know what hi is in swedish so enyways sorry :p

oh and also i posted in the wrong thread by mistake :mad:

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
McB skrev:
DU, J@6 V37 V@R D!N M@!1BOX BOR OCH 5K@ 5K!CK@ M@55@ 31@K@ P!N6 7!11 D!6. P!N6 äR BRU7@17 31@K7. J@6 äR 5å JäV1@ 1337.

Nämn ETT tillfälle i hela mitt liv jag skrivit i sån "skrift"..
Barför jag sysslar med programmering/virusporgrammering, betyder inte det att jag är nån liten omogen unge som tror jag är 1337.. Läs i intervjun vad jag skrev om mej själv, så ser du att jag inte har höga tankar om mej själv...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
RED_LiME skrev:
Läs i intervjun vad jag skrev om mej själv, så ser du att jag inte har höga tankar om mej själv...

Vad bra, då överensstämmer din uppfattning med resten av världens.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Fenix skrev:
btw, vad blir det för hoj?

Blir en Yamaha TZR 125 -99 till helgen :) Importerad från tyskland så ska registrera den och sånt och bli klar med körkortet först, men när allt är fixat så lär jag inte ha så mkt tid över till virus-programmering :)

Blir ni glada va? :tungan

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...