Vårda Bulten

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Hörrni, Bulten e ganska kul eller hur? Tänk om man skulle vårda den lite bättre. Vad sägs om curbs (mest för att hålla gruset borta) sopning en gång i veckan, lite avåkningszoner. Och naturligtvsis görs Bulten enkelriktad. För att finansiera allt godtar vi att vägen blir avgiftsbelagd på samma sätt som ringen. Är det inte en fantastisk idé? Klart vi måste ta hänsyn till de boende. De kan få rabatt på årskortet. Sen gäller det bara att bestämma i vilken riktning trafiken ska gå! :tungan

Klabbe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
SP1'a -01, XR 650R SM, Minimoto 14e (Leopard Streetfighter Edition)
WilleZL skrev:
2373097 Hörrni, Bulten e ganska kul eller hur? Tänk om man skulle vårda den lite bättre. Vad sägs om curbs (mest för att hålla gruset borta) sopning en gång i veckan, lite avåkningszoner. Och naturligtvsis görs Bulten enkelriktad. För att finansiera allt godtar vi att vägen blir avgiftsbelagd på samma sätt som ringen. Är det inte en fantastisk idé? Klart vi måste ta hänsyn till de boende. De kan få rabatt på årskortet. Sen gäller det bara att bestämma i vilken riktning trafiken ska gå! :tungan

Varför inte göra ett helt varv.
Start vid Rosenhill, första höger i Tungelsta mot nynäsvägen och sen tillbax till Rosenhill. :tummenupp

edit: Man skulle ju kunna köra en Moto GP deltävling där... depåområdet utanför fiket Rosenhill. Bara en idé. :)

Last edited:

WilleZL

Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Klabbe skrev:
2373111 Varför inte göra ett helt varv.
Start vid Rosenhill, första höger i Tungelsta mot nynäsvägen och sen tillbax till Rosenhill. :tummenupp

edit: Man skulle ju kunna köra en Moto GP deltävling där... depåområdet utanför fiket Rosenhill. Bara en idé. :)

De e klart, ett helt varv vore ju allra bäst!

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Honda VFR 400r
Jag är ju miljonär så det är bara säga vilka trådar jag ska dra i och hur mycket pengar som behövs så klirrar vi det där grabbar!

:rolleyes:

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Bulten e`fan lite farlig stundtals.........

Tydligen boende i området som med flit sprätter ut grus med bilarna i kurvorna! :finger

Ska man veva på en vända behöver nästan sträckan rekas av först, för att inget trist skall hända, då slipper man ju även möta på blåbär också! :skrämd

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jonte*FZ6 skrev:
2373363 Bulten e`fan lite farlig stundtals.........

Tydligen boende i området som med flit sprätter ut grus med bilarna i kurvorna! :finger

Ska man veva på en vända behöver nästan sträckan rekas av först, för att inget trist skall hända, då slipper man ju även möta på blåbär också! :skrämd

Bulten måste alltid få en inspektionsrunda innan man ökar farten, det gäller väl alla sträckor man höjer tempot rejält

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
WilleZL skrev:
2373097 Hörrni, Bulten e ganska kul eller hur? Tänk om man skulle vårda den lite bättre. Vad sägs om curbs (mest för att hålla gruset borta) sopning en gång i veckan, lite avåkningszoner. Och naturligtvsis görs Bulten enkelriktad. För att finansiera allt godtar vi att vägen blir avgiftsbelagd på samma sätt som ringen. Är det inte en fantastisk idé? Klart vi måste ta hänsyn till de boende. De kan få rabatt på årskortet. Sen gäller det bara att bestämma i vilken riktning trafiken ska gå! :tungan

hehe.. dags att sluta röka hasch för din del kanske? :tungan

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Jonte*FZ6 skrev:
2373363 Bulten e`fan lite farlig stundtals.........

Tror mer på att det är lastbilar som måste hålla ut på kanten för att dom möter
bilar/hojar/cyklar/gående somo genar i kurvor.

Egentligen ska jag inte skriva tror eftersom jag själv kör lastbil där ganska ofta
och det händer varje ggn att man möter nån som genar = jag håller ut så lång
det går utan att kana ner i diket.
Om jag inte gör det kör jag ihjäl den som genar, vad är bäst?

Gör som Hulken_1 skrev bara:

Hulken_1 skrev:
Bulten måste alltid få en inspektionsrunda innan man ökar farten, det gäller väl alla sträckor man höjer tempot rejält

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
WilleZL skrev:

hahahaha!:hihi :2cool

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Hoztic skrev:
2373416 Helt sant! Den har ju mängder av grus, jord å asfaltskanter överallt :( Hårda träd dessutom :(
För att inte tala om alla idioter på plastraketer som inte har fattat att det är högertrafik i det här landet!:6surkart

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
NoPinky skrev:
2373747 För att inte tala om alla idioter på plastraketer som inte har fattat att det är högertrafik i det här landet!:6surkart

Nu tycker jag du motverkar allt som kämpas för i den här tråden.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ibland tar jag den vägen mellan Haninge och Södertälje när jag kör jobbilen, en Merca Sprinter. Och jag jagar personbästa varje gång. Så ni hojåkare som är där dagtid, håll till höger.

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
imaster skrev:
2373780 Nu tycker jag du motverkar allt som kämpas för i den här tråden.
Du menar att det är ok med folk som kör på fel sida av vägen i kurvor och över krön? :va

De enda "näradödenupplevelse" som jag har haft under mina 5000 mil på hoj, var när en mötande mc inte kunde hålla sitt spår, utan passerade mig på min högra sida i mitt körfält, samtidigt som bilen som hojen legat bakom passerade på min vänstra sida i sitt eget körfält... Det var lite trångt... :död

WilleZL

Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
NoPinky skrev:
2373747 För att inte tala om alla idioter på plastraketer som inte har fattat att det är högertrafik i det här landet!:6surkart

Vad jag märkt är det bara sk Custommotorcyklar man möter på fel sida av vägen.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...