Våren 2010 - en orgie i sex och rullgrus

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Solen lyser och det rycker ordentligt i både baguetten och högerhanden. (Och då menar jag för att vrida på gasen.) Man kan nästan se snön smälta bort och det känns overkligt att det låg 30-40 cm för bara nån vecka sen. :)

Snart spelar blåvitt igen och Sm-guldet känns redan klart. Allt e gött!

MEN...det var väl fan hur gatorna/vägarna ser ut! Inte bara inne i stan utan även på de större lederna runt stan. Djupa pottor lite varstans där man minst anar det.

Och inte nog med det. Det har ju grusats och sandats till förbannelse denna vintern och man vet ju hur noga de brukar vara med att ta bort det liksom.:huvet

Så. Ta det vackert flickor och pojkar. :tummenupp

ps. Vart ska man vända sig när man vill få nåt fel i vägen åtgärdat eller att de ska sopa bort grus? I somras vet jag ett flertal platser där det inte sopades på hela våren/sommaren utan gruset låg i drivor i korsningar och kurvor. Och kan man verkligen förvänta sig att något görs åt det om man gnäller? Ju fler som klagar desto bättre, vi kanske ska ta och mejlbomba berörda myndigheter om problemställen?
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jag kontaktade Vägverket förra året eller om det var året innan, i vilket fall så klagade jag på grusiga vägar. Några dagar senare när jag passerade samma vägar så var det sopat på vissa ställen och varningar på vissa.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
I den här sista jävla Mao-staten kommer vi säkert att få sopa våra gatjävlar själva. :mad:

31683_17945_dd6a8aa13d_p.jpg
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Vi inför trängselskatt men den ska ju inte motorcyklar betala för så därför sopas det inte. Gör la inget om motorcyklist kör av vägen? Ibland verkar de ressonera så iaf. Något överdrivet...


Hur sugen är man inte på att ut och köra nu då? :va
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ring 031-150017. De tar emot alla möjliga klagomål på gator, parker, nedblåsta träd.... Ringde så sent som idag om ett fult potthål vid Fiskebäcksmotet.

Ibland fixas det, ibland så verkar de sk-ta i det (budget? slöhet?). Men 150017 är någorlunda rätt kanal att framföra sån't i vart fall.

Edit: det var snorhalt på vår gata i morse. Så de kan gärna vänta en vecka eller två, men sen vill jag ha sopat! ;-)
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ring 031-150017. De tar emot alla möjliga klagomål på gator, parker, nedblåsta träd.... Ringde så sent som idag om ett fult potthål vid Fiskebäcksmotet.

Ibland fixas det, ibland så verkar de sk-ta i det (budget? slöhet?). Men 150017 är någorlunda rätt kanal att framföra sån't i vart fall.

Edit: det var snorhalt på vår gata i morse. Så de kan gärna vänta en vecka eller två, men sen vill jag ha sopat! ;-)


Mycket bra, mycket bra! Kan vi kanske komma överens om alla här då att se till att den linjen går varm. För allas skull. :)
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Skador på vägar kan man även rapportera till VV på 0771-242424!

Ringde senast idag angående hålen i vägen på Kallebäcksmotets påfartssträcka till Rv.40 ... igår var de hål, idag var det närmare en skyttegrav!

\m/
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag kontaktade Vägverket förra året eller om det var året innan, i vilket fall så klagade jag på grusiga vägar. Några dagar senare när jag passerade samma vägar så var det sopat på vissa ställen och varningar på vissa.

Men det är väl så att vägverket inte är ansvariga för alla vägar. De inne i stan är väl gatukontoret eller nåt. Jefla myndigheter hit och dit. Krånglar till det.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Men det är väl så att vägverket inte är ansvariga för alla vägar. De inne i stan är väl gatukontoret eller nåt. Jefla myndigheter hit och dit. Krånglar till det.

Så är det kanske...
Men när jag är ute o kör hoj håller jag mig gärna utanför stan :)
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Så är det kanske...
Men när jag är ute o kör hoj håller jag mig gärna utanför stan :)

Jo det gör jag med. Hatar verkligen att köra inne i stan(tortyr) men tyvärr händer det eftersom jag bor där och man kan nog skada sig lika illa där med lite otur. Sen får du tänka på alla stiliga posörer som bara kör i stan. Hållundan tex ;)
 

elie

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
under mitt tak!!
Hoj
06 R1 ,08 R1, 04 R1, 99 R1, cbr 600f
jag vill ut o köra nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. blir ju f...an galen av minus grader,grus, gropar på vägen och framförallt den jä.....la snön..försvinn nuuuuuuu.
 

Tobbebobben

i de blindas rike är den enögde kung
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
cbr 900 Fireblade, -98
Detta var för ett år sedan om en månad, tror ni att vi har samma sommarvärme då? *hoppas*
:Bugar http://www.youtube.com/watch?v=8UPH3W1euJ8

Sen tycker jag absolut att vi ska ringa o mejlbomba de som har hand om sopningen/igenfyllandet av hål. Skriv ner vägen/sträckan ni anser farlig, här på en tråd å sen kan vi då hjälpas åt att tjata på vv eller gatukontoret tills dess de blir åtgärdat?
 

Magnuz

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Männedorf
Hoj
Street Triple R
Tog årets första repa idag, strålande sol, torra fina vägar utan salt o grus men jävligt kallt i fullperforerat skinnställ (+7 gr)... Kan tilläggas att jag var hemma igen inom typ 20 min, stel som en pinne på hojen var jag också...
/Magnus
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Krossade drömmar

Jomen det gick ju jävligt bra idag. Man ser solen lysa, tänker att vägarna ska vara torra, att nu drar jag och hämtar hojen och brazzar lite lätt. Glädje.

Visst, säkert. Halvblöta vägar med vatten som frusit till igen på sina ställen på vägbanan, decimetertjock knagglig is och snödrivor utanför garaget ca 50 meter innan någon form av barmark. Batteriet halvdött så den inte ens orkar dra runt startmotorn. Laddar upp lite, startar hojen, varvar lite och voíla så är längtan ännu större helt plötsligt. Fy fan vad det här suger. :huvet

Luftade bakhjulet lite i alla fall. :rolleyes:
 

Bifogat

  • 100306 019.jpg
    100306 019.jpg
    155.9 KB · Visningar: 84

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Tog årets första repa idag, strålande sol, torra fina vägar utan salt o grus men jävligt kallt i fullperforerat skinnställ (+7 gr)... Kan tilläggas att jag var hemma igen inom typ 20 min, stel som en pinne på hojen var jag också...
/Magnus

Var f-n ligger Männedorf? ;)
 

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
Detta var för ett år sedan om en månad, tror ni att vi har samma sommarvärme då? *hoppas*
:Bugar http://www.youtube.com/watch?v=8UPH3W1euJ8

Sen tycker jag absolut att vi ska ringa o mejlbomba de som har hand om sopningen/igenfyllandet av hål. Skriv ner vägen/sträckan ni anser farlig, här på en tråd å sen kan vi då hjälpas åt att tjata på vv eller gatukontoret tills dess de blir åtgärdat?

Längtar tillbaka... fan vad gött det var:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top