TMax500
Kör alla sorters hojar. Live and let live.
- Gick med
- 20 Apr 2009
- Hoj
- Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Testade lite hojåka även igår, det var bitvis väldigt halt. Släppte på ett läbbigt sätt ett par gånger. Körde försiktigt som f-n på Västerleden i Kungssten, försökta "läsa" vägen - hal eller bara våt? Men när framhjulet släppte i ytterfilen behövde jag inte gissa längre... Räcket mellan körfälten var obehagligt nära.
Där vägarna var torra var det förstås ok. Bara grusigt! Jag har vinterkört förr i minusgrader och det funkar - med viss försiktighet - om vägarna bara är torra.
I söndags var det visserligen fuktigt men +4 och det funkade oxå helt ok att ta en "jag-är-hojnödig"-tur. Så det krävs några plusgrader - eller riktigt torra vägar.
// TMax *fortfarande lite svettig efter att ha hävt en sladd i Kungssten i 70 knyck*
Där vägarna var torra var det förstås ok. Bara grusigt! Jag har vinterkört förr i minusgrader och det funkar - med viss försiktighet - om vägarna bara är torra.
I söndags var det visserligen fuktigt men +4 och det funkade oxå helt ok att ta en "jag-är-hojnödig"-tur. Så det krävs några plusgrader - eller riktigt torra vägar.
// TMax *fortfarande lite svettig efter att ha hävt en sladd i Kungssten i 70 knyck*