Våren har kommit till Malmö (kanske)

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Har börjat övningsköra (tisdags). Sitter just nu hemma och väntar på att klockan ska bli närmare 11 då det är dags för andra lektionen.

Bortsett från att det ligger lite grus intill vägkanten så är det inga som helst problem att köra. Har själv inte sett någon snö på gatorna, möjligen trottoarerna men där är det ju inte direkt tänkt att man ska köra. Särskilt kallt är det inte heller, om man klär sig vill säga :tummenupp
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Jodå, klart det _går_ att köra. Jag var ute en sväng den 25e februari...
Men kör man mer än en timme och får upp tempot lite så blir det verkligen snorkallt om fingrarna.
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
RedBaron skrev:
Vi har haft den vita sörjan överallt sedan jul. Jag är inte lycklig.

*host* :jäs
Ja man har ju inte kunnat göra mycket annat för att passa iväg tid!

:nurse :nurse :pussa :nurse :nurse
 

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Körde till jobb idag. Bara så ni vet. Klä er varmt, så går det. Sladdade inte värst mycket heller.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Maverick_ou812 skrev:
Nä när hojen består av 90% krom så förstår jag dig.
bling.gif
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Körde med körskolan för någon timme sedan. Är ganska blött på vägarna men annars gick det hur bra som helst att köra! :tuttar
 

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Word! LayDee: Om du tycker det är kul nu, vänta bara tills den varma vårsolen lyser på dig och din hoj... :)
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Assman skrev:
Word! LayDee: Om du tycker det är kul nu, vänta bara tills den varma vårsolen lyser på dig och din hoj... :)

Kul? Oj oj oj... det räcker inte till. Tog den första lektionen i tisdags, hade ett leende på läpparna hela dagen. Idag var det som sagt lektion igen, trots sämre väder, den fula "övningskör"-västen så hade jag ändå ett leende på läpparna hela lektionen. :kär
Körde lite i stan för första gången. Hade mc-läraren där bak (närmare 2m lång och 100kg tung) men det gick det med.. Så nu längtar jag till måndag då det är dags igen, sjukt lång tid kvar bara :tråkad

Att köra MC är lätt något av det roligaste jag gjort. Eftersom jag älskat att sitta där bak så visste jag att jag skulle gilla att köra själv, men hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så här bra :squid
 

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR -04
LayDeeOmega skrev:
Kul? Oj oj oj... det räcker inte till. Tog den första lektionen i tisdags, hade ett leende på läpparna hela dagen. Idag var det som sagt lektion igen, trots sämre väder, den fula "övningskör"-västen så hade jag ändå ett leende på läpparna hela lektionen. :kär
Körde lite i stan för första gången. Hade mc-läraren där bak (närmare 2m lång och 100kg tung) men det gick det med.. Så nu längtar jag till måndag då det är dags igen, sjukt lång tid kvar bara :tråkad

Att köra MC är lätt något av det roligaste jag gjort. Eftersom jag älskat att sitta där bak så visste jag att jag skulle gilla att köra själv, men hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så här bra :squid

Jag tog mitt för 6 år sen (shit!), Det var en riktigt pissig sommar. På 14 körpass, tror jag jag hade sol och uppehållsväder 2 ggr. Ofta fick jag ha ett riktigt muggigt, för stort, Halvarssonsställ, kläder under det, och regnställ över. Trots att solen sken. "Bara för att inte riskera att stället skulle bli blött". Vilket det blev. Inifrån. Hojen var en CB750. Det var svinkul ändå. När du får den där A4:an med alla kryssen på, och sätter dig på din EGEN, för att köra.... Now that's life!
Hur som helst. Stort lycka till!
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Är lite uppgiven över det dåliga vädret. :rolleyes: :tungan Någon på SMHI sa att vi kanske har snö en bit in i april. Usch. Men jag litar mer på DMI. Brukar stämma bättre med vädret här nere åtminstone.
Jag ska också ta kortet i sommar hade jag tänkt. Verkar vara dags att börja nu. :nicka
Idag tänkte jag besöka Värnhems trafikskola. Några andra tips på bra körskolor i Malmö?
 

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR -04
tigrro skrev:
Är lite uppgiven över det dåliga vädret. :rolleyes: :tungan Någon på SMHI sa att vi kanske har snö en bit in i april. Usch. Men jag litar mer på DMI. Brukar stämma bättre med vädret här nere åtminstone.
Jag ska också ta kortet i sommar hade jag tänkt. Verkar vara dags att börja nu. :nicka
Idag tänkte jag besöka Värnhems trafikskola. Några andra tips på bra körskolor i Malmö?

Erikssons, Erikslust, Triangelns tror jag också har MC. Tog mitt på Erikslust. Inga klagomål.
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Assman skrev:
Erikssons, Erikslust, Triangelns tror jag också har MC. Tog mitt på Erikslust. Inga klagomål.

Triangeln hade MC förut men har inte längre... hade nämligen själv tänkt börja där först (närmaste trafikskolan). Kanske var tur nu såhär i efterhand, har fått höra en hel del negativa saker om Triangelns trafikskola. Utsugning av pengar osv...

tigrro skrev:
Idag tänkte jag besöka Värnhems trafikskola. Några andra tips på bra körskolor i Malmö?

Känner folk som tagit A-kort både genom Erikslust och Värnhem och inga av dessa två körskolor har någon haft något negativt att säga om!
Hoppas att du hittar en skola som du blir nöjd med, så ses vi på vägarna i sommar :tummenupp
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Assman skrev:
På 14 körpass, tror jag jag hade sol och uppehållsväder 2 ggr.

Låter in 14 pass lite väl mycket? Om man är någorlunda begåvad och har kort till bil borde man klara det på 6-10 gånger! (2-3 pass landsväg 1-2 stadskörning 3-5 manöverbana) Låt inte körskolan sno era pengar.. ställ krav!

För övrigt börjar vägverket i Malmö med uppkörningar den 18'e April.
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Assman skrev:
Jag tog mitt för 6 år sen (shit!), Det var en riktigt pissig sommar. På 14 körpass, tror jag jag hade sol och uppehållsväder 2 ggr. Ofta fick jag ha ett riktigt muggigt, för stort, Halvarssonsställ, kläder under det, och regnställ över. Trots att solen sken. "Bara för att inte riskera att stället skulle bli blött". Vilket det blev. Inifrån. Hojen var en CB750. Det var svinkul ändå. När du får den där A4:an med alla kryssen på, och sätter dig på din EGEN, för att köra.... Now that's life!
Hur som helst. Stort lycka till!

Tack så mkt... Ska också köra upp med en CB750 och jag hoppas att det ska gå vägen första uppkörningen.
Trots att man får köra i dåligt väder, svettiga och opassande låneställ, mc-västen osv så är det så j***a värt det. Denna våren kommer bli den roligaste någonsin...

Tack än en gång!
 

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR -04
MalmöBiker skrev:
Låter in 14 pass lite väl mycket? Om man är någorlunda begåvad och har kort till bil borde man klara det på 6-10 gånger! (2-3 pass landsväg 1-2 stadskörning 3-5 manöverbana) Låt inte körskolan sno era pengar.. ställ krav!

För övrigt börjar vägverket i Malmö med uppkörningar den 18'e April.

Kanske mycket. Kanske jag blev blåst. Kände mig inte blåst. Jag hade bilkort sen 4 år tillbaka, körde nästan varje dag, körde inom jobbet, så det var inget stort problem. Det kvittar vilket i efterhand, var utan egen hoj den sommaren, köpte en r6:a först våren efter. Så det var den körning jag fick, och den gjorde mig gott. Men visst har man hört svinhistorier om hur körskolor skor sig på stackars elever. "Gamla" Värnhems var ju ökända. (obs! detta gäller inte sen de fick nya ägare, de har gjort mycket för att putsa upp ryktet, och lyckats vad jag vet).
 

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
MalmöBiker skrev:
Låter in 14 pass lite väl mycket? Om man är någorlunda begåvad och har kort till bil borde man klara det på 6-10 gånger! (2-3 pass landsväg 1-2 stadskörning 3-5 manöverbana) Låt inte körskolan sno era pengar.. ställ krav!

För övrigt börjar vägverket i Malmö med uppkörningar den 18'e April.

Håller mé! Tog A-kortet -03 och sa bara att jag kört hoj sedan 16, bil lika länge dock med kk från 18. Tog 2 stadstrafik (tog B-kortet i centrala sthlm och solna/sbg så inga kommentarer om stadstrafiken i jkg,tack-dom kör faen sämre här) och 1 manöverbana---KLART!
 

Audiman

jaaadåååå
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawa ZX6R Ninja | Såld + Fiddy
Tog kortet hos Håkan på Värnhems Trafikskola, kan varmt rekommendera honom!

Hoppas värmen håller i sig nu!
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top