Vårens monster-moddar

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Ort
Lysekil
Hoj
xr600 såld , xr650r
yonsson skrev:
Satte på nya rumplappen idag.
Har sågat och fixat själv. Duktigt va? :)
bild 1 och bild 2 e gamla
3 och 4 e nya
Tycker det blev bra mycket bättre även om regskylten ser stor ut nu.

Köp en mindre regskylt då !
:tungan
 

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster Dark 900
Chronic skrev:
Ja det var ju en "försiktig" modifiering det :rolleyes: Fram med kapen och lägg snittet under bakljuset, eller kanske en R1 cuts :3freak


Fy fan vad snyggt!!!!!!!!!!!!!!!!! Måste ha R1--bakdel på mitt Monster!!!!
Tack för att du har vidgat mina vyet :pannkyss
 

Jonathan

Guest
Edobbe skrev:
Fy fan vad snyggt!!!!!!!!!!!!!!!!! Måste ha R1--bakdel på mitt Monster!!!!
Tack för att du har vidgat mina vyet :pannkyss

Med risk för att få en känga nu så tyckte jag allvarligt den där bakdelen såg väldigt mystisk ut på monstern. Ducatins runda tank och den mer kantiga bakdelen gick inte spec. bra ihop.

Men smaken är som :arsele

:)
 

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Isaac Sonic 2008
Jonathan skrev:
Med risk för att få en känga nu så tyckte jag allvarligt den där bakdelen såg väldigt mystisk ut på monstern. Ducatins runda tank och den mer kantiga bakdelen gick inte spec. bra ihop.

Men smaken är som :arsele

:)


Håller med!!
Räk-ettans bakdel på en monster ger helt klart en känsla av Tysk streetfighter :3freak , men som sagt, smaken e som baken.
 

Oops

Snart i ett dike nära dig
Gick med
5 Sep 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Nu så
Chronic skrev:
Ja det var ju en "försiktig" modifiering det :rolleyes: Fram med kapen och lägg snittet under bakljuset, eller kanske en R1 cuts :3freak
Det måste väl vara ett PS-skämt..

Eller?
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
MostWanted skrev:
man sätter väll förfan inte japansk design på en ducati!!! :D

Varför inte :hihi ... Fotad i den vinkeln så tycker jag att den där R1-bakdelen var lite cool på Monstret. Jag skulle dock fundera på om man inte kunde ha den lite högre upp än så som Chronic har monterat den nu, men det var väl en "prototypmontering" om jag kommer ihåg rätt? Alltså försöka att få "sadellinjen" på R1-bakdelen att lira lite bättre med "sadellinjen" i tanken på Monstret (om någon fattar vad jag menar)... Men det lär ju bli en del pyssla :)

Själv körde jag med 748-tank och RS250 bakdel på mitt Monster under någon säsong... Det funkade det med :rolleyes: ... Men nu har jag gått tillbaka lite mer till Monstrets ursprungskoncept... typ.

yonsson: en liten detalj... Det ser ut som om du gjort någon form av "distanser" för att få SS-skärmen (antar att den är från en SS) att sitta fast med fästena på Monstergaffeln. Som det är nu så har skärmen hamnat lite väl lång fram i överkant tycker jag... Men det är ju en smaksak. Jämför t.ex med bilden på den där svarta Monster i denna tråd... Där sitter framskärmen lite "tightare" mot gaffelbenen. Det är ju inte en så stor modifiering att få till, lagom helgpyssel typ :) .

Sedan så ska du helt klart ge dig på att kapa ramen! Med Hygges detaljerade beskrivning så kan det inte bli fel. Kör hårt!


/T

.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
för att inte bli skitig på ryggen om man kapar bort bakramen, kan man inte göra någon gummiflärp som man drar ut under regplåten när det regnar?, borde ju inte vara så svårt, den behöver nog inte vara så bred heller, :va
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
TSRD skrev:
yonsson: en liten detalj... Det ser ut som om du gjort någon form av "distanser" för att få SS-skärmen (antar att den är från en SS) att sitta fast med fästena på Monstergaffeln. Som det är nu så har skärmen hamnat lite väl lång fram i överkant tycker jag... Men det är ju en smaksak. Jämför t.ex med bilden på den där svarta Monster i denna tråd... Där sitter framskärmen lite "tightare" mot gaffelbenen.
.

Jo jag vet. Den sitter inte riktigt som den ska. Den satt på en monster 900 -02 om jag inte blivit lurad :näsblod
Men jag e nöjd ändå. Det märker man bara om man e monsterägare :D
Det e för mycke krångel för att få den tightare, men jag har i alla fall gjort en bricka nu så den sitter stadigt till skillnad från innan.
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
yonsson skrev:
Jo jag vet. Den sitter inte riktigt som den ska. Den satt på en monster 900 -02 om jag inte blivit lurad :näsblod
Men jag e nöjd ändå. Det märker man bara om man e monsterägare :D
Det e för mycke krångel för att få den tightare, men jag har i alla fall gjort en bricka nu så den sitter stadigt till skillnad från innan.

Oki-doki. Men du är nog tyvärr lurad dårå... Jag törs sätta lite pengar på att den där kommer från en SS/SL pre SSie-modellerna. Sedan kanske den satt monterad på en Monster innan du köpte den, men det är ingen Monsterskärm...

Asså, nu kände jag mig lite väl "messerschmittig" :rolleyes: ...sorry!

Det råkkar fett med modifierade Monster, så oavsett vilken skärm du har och hur den sitter så är det :tummenupp :tummenupp :tummenupp


/T

.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Lyfter upp den här lite, då jag nu är ganska nära att sätta kapen i mitt monster. Det jag undrar över är det är någon som lyckats lösa någon smidig vajerdragning till sadellåset, så att man kan ha kvar det eller har alla som kapat, gjort en liten öggla att dra i för hand bara?
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Har min kabel kvar, dragit ner den på baksidan av skylten i en loop mellan låset och andra sidan.
Inte jätteballt om man kollar på detaljer nära men det syns inte i normala fall och låset funkar som vanligt.

På en -97:a, inte hundra på att det ser likadant ut på nyare.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top