Vårrallyt 1/5?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
UMCC kommer inte att vara medarrangör detta år. Kolla med McVeteranerna om hur det blir.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
De hade ju kunnat stanna nån annanstans än just laxhoppet, tex. Sörfors skola.

-Freddy-

Guest
Well, vi tar väl en annan sväng då, antar att dom flesta är lediga, och körsugna!

Lasse

Besökare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa
Hej gott folk!

Länge sedan jag skrev här i forumet men hoppas återkomma med någon liten resedagbok eller liknannde. Kanske jag rent av får se några UMCC folk som kikar förbi denna sommar igen.

I Norrbotten gick just 1 maj körningen av stapeln satan vad hojjar, där har ni lite att jobba mot. En granne räknade och fick ihop 775 hojar och då brukar det fyllas på vid 3 stoppet. Så gissar att det är uppemot 1000 hojar som åker denna runda som är ca: 20 mil. Vädrets makter är då på hojåkarnas sida detta år. Garanterat för att jag inte kunde köra. Sist jag körde var det 1 minus och snö, då var det kallt och eländigt som det ska vara ;)

Trevlig sommar

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Kan bara meddela att enligt MCveteranerna så verkar det inte bli ngt heller pga oframkomlig väg till laxhoppet. Riktigt synd men det kommer väl fler år.

Vi skottade ju de år snön inte tinat. Bra framförhållning av mc-pensionärerna...

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Vi skottade ju de år snön inte tinat. Bra framförhållning av mc-pensionärerna...

Tyvärr så måste man först forcera en vägbom för att sen komma ner på ett numera obefintligt laxhopp! Området är för tillfället belamrat av entreprenadmaskiner och stenkrossar + en jäkla massa grus!

V-fall håller på bygga en ny laxtrappa samt ett minikraftverk och en till utskovslucka. Laxhoppet kommer att höjas några meter för att bättre klara av höga flöden.

Tidigast 2010 kan man fundera på att ha laxhoppet som utflyktsmål igen. men det kommer att bli jäkligt fint då det är klart!

Däremot hade det knappast varit särskilt svårt att hitta en annan destination, var knappast det som var problemet heller!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy