Vårrallyt!

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Nu måste vi ta tag i Vårrallyt.
Jag har pratat med Norrlands och dom ställer gärna upp på nåt sätt.
Så vi behöver ide'er på vad vi ska göra när vi går i "mål".
PM:a mig eller Cbjörkman för förslag, alt skriv här.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Kan ni förklara för mig vad det handlar om? Jag som är från "out of town" vet inte vad detta gäller...

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Det är onekligen kort tid kvar tills säsongen börjar, jag tycker det var nyss jag fyllde år, men när jag tänker efter var det lika länge sedan som det är från nu tills man kan köra hoj igen!!!! :) Och en månad innan man kan börja köra på gatan så kan jag avreagera mig med crossen dessutom...
Det var off topic...

Vår-rallyt, har inte varit med tidigare år, så jag vet inte heller vad det innebär riktigt, men man kan nog kolla på klubbens hemsida, och jag vet inte heller vad som är sedvanligt att göra efteråt, men jag kan ju föreslå något ändå...

Typ.. Grilla nåt....
Så kan alla vara trevliga med varandra och prata om vad man har tänkt göra under den nalkande sommaren och hur mycket man har frysit under vintern..

Givetvis ska NorrlandsMC stå där och bjuda Hondaförare på tuffa hondaprylar, bra rabattlöften och åkturer på CBR1000RR :) SWEEEET!

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Vårrallyt är ett evenemang vi körde för första gången förra året. Det gick av stapeln 1 maj och arrangerades tillsammans med Zekes och mc-veteranerna.
Det innebör att vi kör en runda på 1 maj för att visa att vi vaknat. Detta är då tänkt att bli en tradition som vi anordnar varje år.
Mindre städer får ihop flera hundra hojar på liknande arrangemang så varför ska inte Umeå kunna va med?
I fjol var det kallt och ruggigt men det kom ändå ca 110 hojar. Det var ganska bra med tanke på att vi kom på ide'n en månad tidigare.
Nu hade vi även tänkt ha nåt då vi kommer fram efter rundan, och det är detta vi måste hitta på. Och det är lite bråttom för motorcykelbutikerna har snart inte tid med oss...

Förra året körde vi bara en sväng och sen var det inget mer, lite för att kolla intresset. Ska vi ha korv eller lotteri eller? Kom med förslag.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Mell skrev:
Ska vi ha korv eller lotteri eller? Kom med förslag.

Jag kan stå för bingolotterna.... :tungan

Men vi kanske skulle kunna höra med MC butikerna om det är så att dom kan tänkas skänka lite prylar, så att vi kan anordna en försäljning av en eller två lottringar.

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Det skulle vara kul om MC butikerna kunde arangera lite provkörning av ny Hojar efter körningen.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
tl1000s skrev:
Det skulle vara kul om MC butikerna kunde arangera lite provkörning av ny Hojar efter körningen.

Jag vill provköra nya Hondan och Kawan...men inte i fem plusgrader :4skrika

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Vi får sätta oss så snart som möjligt och diskutera ihop oss. Månadsmöte imorgon men annars kan vi kanske ta det på torsdag för det blir väl lätt en ganska lång diskussion.

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Har bara en liten undran, hur långt åkte ni förra året, bara runt stan eller harvade ni runt på lite landsvägar också. skulle vara kul att veta då jag kommer att köra en hoj med inte allt för stora landsvägs egenskaper.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
D-MAN 660 skrev:
Har bara en liten undran, hur långt åkte ni förra året, bara runt stan eller harvade ni runt på lite landsvägar också. skulle vara kul att veta då jag kommer att köra en hoj med inte allt för stora landsvägs egenskaper.

Vi åkte från stan, ut till Holmsund och sen via Yttertavlevägen tillbaka in till stan. Vilken rutt det blir i år vet jag inte men "lagom långt".

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
D-MAN 660 skrev:

Snitt hastigheten hamnade nog på ruskiga 50 km/h..max. Så även trimmade moppeder kan vara med (utläses R1). :banana :banana :banana

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA