Så vogge och Bentebent, dra inte en hel yrkesgrupp över samma kam.
Med tanke på hur lite jag är ute på krogen
Och hur många dåliga väktare/ordningsvakts erfarenheter jag har så vill jag påstå att rötäggen måste vara överrepresenterad i denna yrkesgrupp, För att inte tala om mitt dagliga bemötande av flygplatts säkerhets personal mer otrevliga jävlar en dem får man leta efter. Med de sagt inte alla! Så då drar man inte över samma kam utan förlitar mig på min statistik ungefär som försäkringsbolag. Unga män på plastraket kraschar mycket.
Gymbiffar med tribals som får en ordningsvakts tröja tror att de kan bete sig hur de vill.
= Har du druckit en lättöl håll tio meter säkerhets avstånd.
Några exempel på otrevliga bemötanden.
Styvfarsan och min mor var ute och åt i 08 land. efter maten vandrar de runt i stan går förbi någon uteservering där sitter de några ungdomar på gatan ihoppbuntade med några stöddiga vakter runt omkring. Styvfarsan ska alltid prata med allt och alla och går fram till vakten och frågar vad som hänt pang två händer i bröstet så han flyger om kull, backa skriker vakten. Skitsmart att slå en 56årig gubbe i bröstet! Polisen på andra sidan gatan brydde sig föga när de ville upprätta en anmälan mot vakten.De frågade om de druckit något och de hade ju självklart haft öl/vin till maten.
En annan gång i lilla Nyköping i en otålig och lite knuffig kö, går en vakt fram och tillbaka likt en tiger längs gallret på zoo. Helt plötslig stormar han in i kön som en jävla noshörning en tjej flyger omkull och skrapar upp knät. När kille närmast ska vara hjälte och ifrågasätter vafan vakten håller på med åker batongen fram och han bara gapar att han ska passa sig annars blir han omhändertagen för whatever mot tjänsteman.
De haltade hem sen blev en toppen kväll för dem.
spöat på någon utan att man har laglig rätt till det
Detta låter ganska illa. Du menar att blivit tvungen att använda våld för egen eller andras säkerhet. Inte spöat på någon för att du har rätt till de.
Straffen är för korta i Sverige och absolut felvägda
Jag håller för övrigt med dig att straffen är helt åt skogen. Gruppvåldta en 28årig kvinna ett helt dygn = 4års fängelse och 130tkr i skadestånd delat på 4. Gör en hemsida och sprid lite filmer på nätet= 2års fängelse och 30 miljoner i skadestånd.
Och att de ska ta så lång tid att blir klar med domarna måste vara hemskt för offer för lite värre brott att behöva vänta så lång tid och inte kunna lägga de bakom sig.
Har en kompis som jobbar som åklagare och när jag hör han prata blir jag livrädd. Handlar hela tiden om pengar vinna fallet tjäna pengar, för hög risk att förlora bättre att inte väcka åtal.