Vårtecken!

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Hoj
BMW S1000RR, 2011
Äntligen vår här nere!! Taget från helgens promenad när termometern visade 12 grader

Bifogat

• vår2010.jpg
    vår2010.jpg
    81.8 KB · Visningar: 204

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vårtecken?

DSC_0001-40.jpg

90cm snö utanför dörren på altanen. Knappt jag tog mig ut.

Och jag försäkrar er: snödjupet beror inte på att det drevat en massa snö eller rasat från taket. Ute på gården på en del ställen skulle jag väl gissa på att det är omkring 120cm snö. För att inte tala om snöhögarna. Var omkring 2 meter höga tills vi inte orkade skotta undan mera snö, nu har vi haft traktor på gården vid två tillfällen för att knuffa in snön längre på gården så vi kan skotta igen.

DSC_0003-45.jpg

DSC_0008-25.jpg

DSC_0011-27.jpg

Grannen skottar snön från taket så att huset inte rasar ihop.

DSC_0006-28.jpg

Vår? Nja, känns rätt långt borta just nu, även fast det bara är -4 grader ute.

Last edited:

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
På Lördag ska jag o sambon Åka in o besiktiga våra hojjar... hoppas bespersonlaen blir så glada att dom äntligen får provköra hojj igen att dom släpper igenom oss utan problem ;)
Förresten någont som e "standard" fel som jag borde kolla innan??

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
våren är väldigt långt borta . 5minus imorse

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
CBR600 RR -09
På Lördag ska jag o sambon Åka in o besiktiga våra hojjar... hoppas bespersonlaen blir så glada att dom äntligen får provköra hojj igen att dom släpper igenom oss utan problem ;)
Förresten någont som e "standard" fel som jag borde kolla innan??

Verkar lite riskabelt dock.. tveksamt om jag skulle vilja att ringrostiga besiktningsgubbar skulle ut på min hoj, på isfläckar o rullgrus...
Tja, alltid bra att kolla alla lampor, bromsljus, däck, kedja, bromsbelägg, lager, framgaffel, lycka till!

Soltorkad asfalt, fåglar som kvittrar o att man måste ta av sig mössa o vantar i mars-solen är väl ett säkert vårtecken? :)

classe8

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2009
Hoj
yellow racemachine
äntligen:banana första lilla rundan avklarad. ner till macken och tanka sedan liten runda på ca2-3mil :)

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Verkar lite riskabelt dock.. tveksamt om jag skulle vilja att ringrostiga besiktningsgubbar skulle ut på min hoj, på isfläckar o rullgrus...
Tja, alltid bra att kolla alla lampor, bromsljus, däck, kedja, bromsbelägg, lager, framgaffel, lycka till!

Soltorkad asfalt, fåglar som kvittrar o att man måste ta av sig mössa o vantar i mars-solen är väl ett säkert vårtecken? :)

Gick igenom utan problem... dom kollade inga avgasvärde eller bullervärde o inge provkörning....
Nu e det bara att köra på i två år... tror jag kommer bes mina hojjar samma tidpunkt framöver...
Lugnt o fridfullt ingen stress o trvlig besman.. =)

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Premierkörde några mil med Benellin idag. Första milen med bågen då den är sprillans ny.

Enda som störde var att det rann in lite smältvatten på nägra ställen på vägen från några snövallar som smälte i solen.

Påbyltad somman var så blev man svettug trots att det var på nollan.

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag vågade inte ut och prova så jag gjorde det näst bästa för mitt ego och drog ut han i solen och starta han, kunde bara inte låta bli :tummenupp

[YOUTUBE-ID]Ws6okn78Q8E[/YOUTUBE-ID]

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Idag har det varit plussgrader ute!
och i måndags var de första gången på typ 90 dagar som de va på rätt sida 0:an!!
På vissa ställen ser man tom asfalt :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
8-10 mil idag i strålande sol! 10-15C i solen.

Bogan till Vaxholm, men där var det inte mycket folk. Mötte inte en enda hoj. Vägarna är ju snustorra, men man får passa sig lite för gruset. Skönt. Nu är det officiellt sommar i Sthlm.

tuckfard

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Speed Triple

Dem som besiktade min förra året vela inte ta en test-tur då de va just lite taskigt underlag ute ;)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
8-10 mil idag i strålande sol! 10-15C i solen.

Bogan till Vaxholm, men där var det inte mycket folk. Mötte inte en enda hoj. Vägarna är ju snustorra, men man får passa sig lite för gruset. Skönt. Nu är det officiellt sommar i Sthlm.

Underbart. Tog årets första Donkenkaffe på Sveavägen. Det är ju snöfritt på alla lite mer trafikerade vägar men vid mitt garage var det blankis. Blev en lite spännande avslutning på turen. :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Underbart. Tog årets första Donkenkaffe på Sveavägen. Det är ju snöfritt på alla lite mer trafikerade vägar men vid mitt garage var det blankis. Blev en lite spännande avslutning på turen. :tummenupp

Jo, det var samma sak när jag skulle fylla på luft i däcken på Statoils servicestation. Där står ju folk och slabbar med vatten hela dagarna, så där var det halt vill jag lova. Visserligen bara 5 meter, men det var tillräckligt äventyrligt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024