Du borde köpa dig en ducce bara därför att locka fram ett skratt
Tror du gör helrätt som letar Vtr F Har kört den lite
Lagom cykel på många sätt. Finns många fina ex ute på annons.
Jag hade kollat efter en ( silver lr svart med högdragna Devil pipor ) lr liknande.
Polarn hade en förut å den lät såå gött å så bra ut.
Men det e ju va jag hade kollat efter
Lycka till nu hoppas du hittar nåt riktigt bra
Hmm tror du att jag inte moddade mina hojar!!? Sjukdomar joo det har den,laddningregulator,strömfördelaren på vänstra sidan dras med fuktproblem och ärjade kontakter, sensorer som jävlas i tid och otid joo det finns sjukdomar och fjädring som är urdålig mm PANSARVAGN men du kanske aldrig kört på bana
Det där är TL S du pratar om.
Laddningsregulatorn sitter undersadeln på en TLR. och till vänster på en TLS. Och det är inget problem med den på TLR.
OK, sensorer som ger lite kul utslag kan jag väll hålla med om.
Men, det är faktiskt oftast inte sensorerna det är fel på, utan på laddregulator, så ett följdfel på fel nr 1 då, som inte finnes på TLR
Jodå, jag har kört rätt mkt på bana med TL-R'n. Det är ingen GSXR det är sant. Men en TLR med orginal dämpning är superkänslig för inställning, och tja, jag har inte orginal rotationsklumpen kvar. (har Öhlins)
För övrigt så ansågs framdämpningen på TLR'n vara av ypperlig klass 1998, det var saken där bak som förstörde allt. Men det går att åtgärda för 3000kr i dag. (Bitubo, billgi och bra prestanda per krona.) På köpet blir hojen 5kg lättare (med den nya dämpren på plats).
Det gäller att göra rätt moddar, så får man snitts på den. De flesta är rätt billiga. Öhlinaren är dock inte det...
Jag var för övrigt och provade en orginal SP1:a från Honda Center, men den gick sämre än min moddade TLR, och var sämre på att styra. Men, gör man samma moddar på den har jag hört at den blir bättre än en TLR, dvs bättre grundmaterial. Jag har inte provat dem back to back som jag gjorde då, men har ingen anledning till att tvivla på att det stämmer. Jag trodde dock att det skulle var större skillnad, efterom den var så lovordad och Tillern så trashad, men det är mest BS från folk som inte kört den utan bara ser till att den ser så bullig ut.
Hej!
Tack återigen för alla svar. Jag tror fortfarande en del på VTR1000. Den verkar dessutom hyfsad i försäkring. Tycker dock inte att det verkar finnas så många till salu. På blocket får man tex bara 14 stycken att välja på idag...
Men som sagt, inga är bestämt ännu, och har ni nåt kul som står i garaget så mottas tacksamt alla förslag...
Mvh
B
fasen super duke hade jag glömt, Lätt super Duke inte provkört den, men jäklar vilken rå hoj! kan bara tänka mig rolighetsfaktorn med en modern twin motor o det chassit.
Tolf
Inte provat Superduken! Vilken skam .
Min personliga röst ligger på en Superduke, men jag är ju partisk .
Har dock kört VTR, TL1000S och R
Intryck av hojarna:
VTR- Tung och trött. Trögstyrd och med helt platt karaktär på motorn. Säkert en mycket bra hoj, men inge kul tyckte jag.
TL1000S- Har bra mycket trevligare motor (härligt register) samt smidigare än VTR.
TLR- kändes som en hoj för högre hastigheter. Tung, men funkade bättre i fart.
Grymmaste ljudet jag hört var på den TLS:en med acra helsystem.... Manligt.
MÅSTE MAN INTE HA KÅPA SÅ ÄR TYCKER JAG SUPERDUKE ÄR DET KLOCKRENA VALET.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |