Va fan nu då??

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
raulis skrev:
Fick en räkning jag med igår kväll. Ringde Folksam idag och fick reda på att de har tabbat sig och att 20.000 kunder var drabbade.

Jag ringde folksam jag med och dom sa att dom skulle makulera räkningen :banana
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Kent W skrev:
......du blir på körd av en knarkpåverkad biltjuv som snott en oförsäkrad bil
och du vill ha ersättning för invaliditet för att du inte längre kan jobba och försörja dig.

Tänk till ......Gör rätt så kommer inga krav.

KentW

Bland det dummare jag läst på länge här på forumet. Jag har både betalt till och fått pengar därifrån men det rättfärdigar inte på något vis det sätt som de bedriver sin verksamhet på. Den som inte vet hur turerna går vid köp/av/påställning mm gör oftast fel första gången med TFF-ocker-räkning som följd. Förhoppningsvis lär man sig fort därefter men det är fortfarande ett urvidrigt sätt att dra in pengar till någon form av samhällsnytta på. Deras intäker baseras på folk som vill göra rätt för sig och som inte sällan blir offer för byråkrati mellan tre parter. Du, vägverket och försäkringsbolaget. Kommunikationen däremellan lämnar en del i övrigt att önska.

TFF borde vara skyldiga att samma dag som de får information om att ett fordon är oförsäkrat ringa och posta vederbörande om detta (varför gör de inte det?) istället för att vänta en halv evighet för att tjäna mer pengar innan de skickar sitt första kravbrev. Tycker inte bättre om den föreningen än ett oseriöst P-vaktsbolag.

/Olzki
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Det är en väldigt bra tanke. Det fungerar nog fint... så länge man inte har en motorcykel, där det blir fantasisummor innan man har en chans att reagera.
 

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Jag struntar blankt i nyttan med den föreningen. Att de får bedriva sin verksamhet på det sättet i ett superreglerat land som Sverige är för mig mycket märkligt. Någon borde skicka Plus-Sverker på dom jävla idioterna.

Percy Nilegaards koncept "marketing by not asking any questions first" känns ruggigt likt deras sätt att göra affärer på. Hade det varit ett vanligt företag som bedrev sin verksamhet på det här sättet så hade de blivit stämda på stubben. Ett jävla mysterium är vad det är att dom får hålla på.
 

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Kent W skrev:
......du blir på körd av en knarkpåverkad biltjuv som snott en oförsäkrad bil
och du vill ha ersättning för invaliditet för att du inte längre kan jobba och försörja dig.

Tänk till ......Gör rätt så kommer inga krav.

KentW

Nu skämtar du hoppas jag. Det där beteendet kan inte rättfärdigas, så är det med det. Man skulle ju kunna tro att du jobbar där eller nåt, det är som jag ser det den enda tänkbara anledningen till att någon skulle försvara dom. Det är märkligt att det i alla såna här diskussioner måste finnas snusförnuftiga personer.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top