Va i h-e hände

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Sweedo skrev:
Det är min utmaning varje vår.
Att inte komma i skinnstället.
Har inte lyckats än :(
Fast nu har jag köpt nytt så det skall väl vara f-n om det inte lyckas nästa år.

Helkört! I december kommer du vräka i dig julmat och i april kommer du förbanna din egen dumhet.

-Moahahahaha! :1pajas

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
abstruse skrev:
Helkört! I december kommer du vräka i dig julmat och i april kommer du förbanna din egen dumhet.

Hur är det de säger.....som man känner sig själv känner man andra. :7peta

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Hur är det de säger.....som man känner sig själv känner man andra. :7peta

187cm - 83kg, för ett halvår sedan käkade jag skräpmat 3-4ggr/vecka och har alltid varit smal som en sticka. Men, eftersom man har ett stillasittandes jobb så har jag sedan tre månader lagt om kosten. Inte för att man blivit direkt fet, men för att man mår inte bra. Nu har jag försökt käka rätt och äter skräpmat kanske två gånger i månaden.

Sedan två veckor tillbaks har jag börjat träna kickboxning två gånger i veckan, 1½ timme per gång, och då man är lite av en allt-eller-inget-människa har jag nu också börjat köpa nästintill enbart nyttig mat när jag handlar på ICA. Tidigare köpte jag tre-fyra påsar chips i veckan, vilket iofs inte satte sig något nämnvärt, men nu har jag kommit fram till att jag vill träna upp kroppen, delvis pga kommande säsong, delvis pga jobbet men också för att må bättre. Idag så syndar jag med popcorn och mörk choklad (70% cacao). Visst, chips slinker ner ibland, men max 1-2 påsar i månaden, jämfört med tidigare konsumtion på ca 12-16 påsar i månaden.

Förr kunde man gå in på ICA för att köpa tandkräm och komma ut med en kasse för 350:- innehållandes mestadels godis och delikatesspålägg för att senare komma hem och blott upptäcka att man glömt köpa tandkräm... :rolleyes: Idag när jag går och handlar på ICA så innehåller påsen oftast pasta, jasmineris, bananer, äpplen, Jalla, apelsinjuice och någon form av pålägg.

Nu är jag inte utbildad i näringslära för fem öre, utan utgår istället från det lilla sunda förnuft man begåvats med. Kroppen är en produkt av vad man äter och hur man rör på sig, punkt slut. Vill man bli riktigt seriös i ämnet ska man kontakta lillstrumpa acrid, men för egen del räcker uttalandet ovan tillräckligt långt.

Men, för att återgå till ämnet. Julmaten är ju en höjdare och det är ju omöjligt att inte äta mycket då. Frågan är väl bara hur man förvaltar det och hur man tränar. Själv har jag hög ämnesomsättning så jag kan synda i väldigt långa perioder utan att det syns, men att man nu börjat träna är främst för att må bra, inte för att man ser ut som en blobb. Dessutom är kampsport fruktansvärt kul.

För att återgå till ämnet än mer, själv skulle jag nog köpt skinnstället på andra sidan nyår... ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
abstruse skrev:
-- edit ---
För att återgå till ämnet än mer, själv skulle jag nog köpt skinnstället på andra sidan nyår... ;)

Varför köpa nytt? Du kommer ju ändå krascha sönder skiten.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Varför köpa nytt? Du kommer ju ändå krascha sönder skiten.

Jag ska inte köpa nytt, men om jag skulle. Några krascher till kan jag väl få i mitt gamla?

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
GSXR1100R skrev:
Jag som gick ner från 81 kg till 73 kg i våras, nu har det hänt igen, råkade snubbla på vågen och ser till min fasa att den pekar på +79 kg, inte lätt att ha koll nu när man inte vränger på sig skinnstället, före nyår ska dock detta vara åtgärdat, för mycket mat & för lite motion sätter sina spår, nu j-r ska här deffas.

Enligt obskyra beräkningar så är 1 kg lösfett lika med -4 hästkrafter, det innebär altså 24 nya fina hästkrafter helt gratis, bara att slita lite på dojorna och käka nudlar då.

På med dojjorna och häng med mej på mina springturer...jag springer på kurviga spår :brynad :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
abstruse skrev:
...

Kroppen är en produkt av vad man äter och hur man rör på sig, punkt slut. Vill man bli riktigt seriös i ämnet ska man kontakta lillstrumpa acrid,

Exakt! Ät mer chips, det är väl potatis, eller?

190, 97 kg.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
abstruse skrev:
jämfört med tidigare konsumtion på ca 12-16 påsar i månaden.

Nu är jag inte utbildad i näringslära för fem öre, utan utgår istället från det lilla sunda förnuft man begåvats med.

:skrämd 12-16 påsar i månaden! Hualigen! Vart höll det sunda förnuftet hus på den tiden? ;)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
TheDude skrev:
På med dojjorna och häng med mej på mina springturer...jag springer på kurviga spår :brynad :D
Jag drar en runda på 30 minuter 5 ggr i veckan, skittråkigt när det regnar, 5 kg kvar :banana

1 kokt med bröd innehåller lika många kalorier som 2.5 starköl :öl

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Öööhh... Jag hoppas på fördelar genom det hederliga amerikanska talesättet (i svensk översättning): FETA TJEJER SLÄPPER TILL OFTARE!

Tur att man är en rejäl svensk vikingabrud. Verkar vara besvärligt att vara sådan där vindpinad italienska som nästan vinglar omkull på klackarna när det blåser. Nä, ska man köra 1000-kubikare måste man ha lite kropp att bända omkring kubiken med. Ni herrar däremot har muskelmassa att jobba med. Alltså måste ni se till att banta ner er till skinnstrama, spinkiga italienare. Jag ser med tillförsikt fram emot att varenda förare inom svensk rr nästa år kommer vara kopior av Max Sabbatani.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Macho Woman skrev:
Öööhh... Jag hoppas på fördelar genom det hederliga amerikanska talesättet (i svensk översättning): FETA TJEJER SLÄPPER TILL OFTARE!

Tur att man är en rejäl svensk vikingabrud. Verkar vara besvärligt att vara sådan där vindpinad italienska som nästan vinglar omkull på klackarna när det blåser. Nä, ska man köra 1000-kubikare måste man ha lite kropp att bända omkring kubiken med. Ni herrar däremot har muskelmassa att jobba med. Alltså måste ni se till att banta ner er till skinnstrama, spinkiga italienare. Jag ser med tillförsikt fram emot att varenda förare inom svensk rr nästa år kommer vara kopior av Max Sabbatani.

:rofl :rofl :rofl

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Jag drar en runda på 30 minuter 5 ggr i veckan, skittråkigt när det regnar, 5 kg kvar :banana

1 kokt med bröd innehåller lika många kalorier som 2.5 starköl :öl

Ät och var fetto, du har inte långt kvar ändå.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Macho Woman skrev:

.
Men! Du är ju inte fet?! :3freak

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vägde mig igår, men det måste ha varit tekniskt fel på vågen :rodnar
Jag har en skada i foten som gör att jag har svårt att gå. Den + en otrolig kronisk aptit, gör att jag snart kommer att se ut som Babben Larsson. :gråta Finns det någon kaloribrännande sport jag kan utöva? Säg inte simma, för det hatar jag...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...