Vet inte varför de är så mycket billigare i tyskland.
Jag betalar 4600 hel/hel för min '98, men då är det med den hägre självrisken. Ring runt till många bolag innan du bestämmer dig! det lönar sig garanterat!
kolla serviceboken vad som e gjort och inte gjort... har den servats dåligt så finns stora risker för plötsliga kostnader som att den skär t.ex. kolv och cylinder kan dra iväg på tusenlapparna. På min hände tex att jag hade för lite vatten i kylaren, topplockspackningen rök, och då skar den. Det resulterade i ny kolv och cylinder....
Kopplingen är inte av högsta kvalité direktm kan dock bero på förarna, men både jag och polarn har fått byta hela kopplingen. Min hade då gått ca 1200 mil och hans 800-900.
Tror inte att man ska lite till 100% på vad som står på mätaren.... går hastighetsmätarvajern av och man inte "orkar" köpa en ny, så står ju räkneverkat still.....
Kan också säga att det inte är hållbara maskiner. Varierar helt från hoj till hoj.
Tanka alltid 98, annars ere kaputt. En jobbig sak är att kedjan måste spännas var 50'e mil ungefär. Den blir fort slak. 2-taktsolja måste också fyllas på ca var 50'e mil.