Snålben skrev:Hej! Funderar på att köpa en R1:a. Det är en -99 somm gått ca 3000 mil.
Nu undrar jag över va man ska titta speciellt på. Är de nå kända fel som man ska se upp med?
Man är ju inte så hemma på de.
twinner skrev:Kolla noga så det inte sitter en rad4 i hojen.
bagerah skrev:har för mig att jag läste i någon försäkringstråd att 98orna var sjukt mycket billigare att försäkra. eller så var det 99orna... vet inte men någonstans där diffade det löjligt mycket!
Snålben skrev:Har för mig att 4 i rad är ett spel..
Måste va bättre med fyra i rad än 2 på tvären...
Jag fick med strypningar till 55kw och 70kw till min.wonderwizard skrev:det var första årsmodellen -98 som fick fel kw i reg. beviset.
tror detta var 72 el. möjligen 74 kw
finns de som har lyckats teckna försäkring för under 4000:- hel/helår
Wiseguy skrev:Jag fick med strypningar till 55kw och 70kw till min.
I regbeviset stod det att den var strypt till 55kw men inget bolag brydde sig om det utan räknade på 110kw.
Koppling behäver du inte se upp med nå speciellt, man behöver knappast nån koppling på en R1, 1:an 2:an & 3:an så går den upp utan koppling, 3:ans växel så får man träna lite för att få upp typ, gasa, släppgasen, gasa igen & ryck (+ att du måste ha rätt varvtal)priest skrev:kopplingen, eftersom det är en wheelie maskin.. annars som vanligt, lyssna efter missljud i motorn
åså äre ju ingen twin, men alla bågar kan inte va perfekta Lycka till
Förstår inte detta med lådan, antingen är det vanligt söderut i sverige eller så är det bara nån "rundgång" på en & samma R1:a(or) som har dåliga vxllådor.Snålben skrev:Verkar vara som V-lådan är de stora problemet på dom. Fördelen med den här R1:an är de står på en firma så man borde ju få garanti på den i 3 mån.
Men man får väl ta en ordentlig provkörning av den.
Va väldigt noga med att det sitter en radfyra i den,annars har du fått tag på en dålig piratkopia ifrån Korea eller italien eller nåt..twinner skrev:Kolla noga så det inte sitter en rad4 i hojen.
Asken skrev:Skulle 3000mil på 5 år vara mycket, det är ju bara 600mil per år. Det är väl helt normalt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|