va ska ni köra för hoj nästa år??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Aprilian får nog vara kvar. Skall fixa upp fjädringen och byta bromskivorna på den också.

Funderar även starkt på att köpa mig en RS till när jag kommer hem. En som är rejs kittad. Funderar starkt på att köra SP250 nästa år. Vet inte om jag har råd med en hel säsong men att ta licensen och köra några rejs kan ju vara kul ändå!

Sedan finns det även tankar på att köpa sig en enduro hoj också, typ WR426 eller liknande. Har länge varit sugen på lite skogs åka.

Får se om det blir som ovan eller om jag helt enkelt bara inser att jag inte kommer ha tid eller råd att slänga massa pengar på rejs och köper mig en rolig hoj med en vettig premie istället. Triumphs nya 675:a verkar ju lockande på pappret, likaså en VTR1000, tycker även att en nya Kawa ER6 verkar spännande :3freak

Som ni märker så finns det fullt med planer får se vilka som blir verklighet bara :tungan
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
CRF 450 02 motard/cross.

Så ska jag försöka spara stenhårt och hitta mig en svinbillig/krashad/bankörd/whatever gathoj som jag kan busa omkring lite med.
 

Blueman

Kan man fästa babyskydd med "bläckfisk"?
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
RF900R
elwe skrev:
Den är faktiskt på FYRA och en halv hk!!!
Skillnaden på din och min är att jag har pressad plåtprofilgaffel och skruvfjäder och länkar, medan din har rör och gummibandsfjädring.
Vet inte vad som ger bäst dämpning ... hysteresen i gummit eller friktionen i mina länkar.
Upplever du vobbelproblem när du sätter ner den efter en 200 m lång wheelie??
:tungan

Kolla t ex http://hem.passagen.se/jodu/motor/RODQ.HTM
(gaffeln) http://web.telia.com/~u32900641/M1725-1.htm
(om du har tid) http://web.telia.com/~u32900641/

Min är Mod 27. Är din Mod 28 eller 228?


Sant, fyra och en halv skall det vara! Men våran står faktiskt som 35 kW i bilregistret. :yoparty

Det för med sig lite kul bieffekter... Gissa om jag höll på att trilla samman i chock när T-H ville ha 6 000 för en årsförsäkring. :eek: Runda slängar 300 riksdaler hel/hel på Bilsport & MC kändes klart överkomligt som alternativ...

Modell verkar vara att betrakta som en relativ grej. Jag köpte den som en modell 30. Den ser ut som en modell 30 i instruktionsboken. Den ser ut som en modell 30 i en bok om gamla Husqvarnahojar jag kollade i. Dock har den tidiagre bytt ägare som en modell 118 (vad nu det är) och MHRF-besiktigats som en modell 28, allt med samma ramnummer och motornummer (nej, de ser inte omstansade ut...). Anyway, jag tror det är en mod 30... :confused:

Wheelie har jag inte provat, jag tror gummibanden går av om jag testar :hihi Dock hade jag och hojen en trevlig näraspeedwayupplevelse i söndags när jag körde den genom snön till ett närliggande garage för vinterförvaring.

Noterar att vi är en smula OT, så vi kanske skall gå över i en annan tråd, men jag måste fråga! Har du bytt bromsbelägg fram på din maskin? Den bästa broms jag har just nu är att sträcka ut armarna Titanic style... PM:a gärna om du har lust!
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
cbr1000rr om ekonomin tillåter (liiiite sugen på en mille oxå iof), annars blir det ratstorm ett år till... :tomten
 

Th1anonly

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2005
Ort
???
Hoj
SUPERDUKE 1290
Honda

:banana CBR 600rr hoppas jag. Om allt går som jag planerar... Men vem vet! Ska du sälja din? Jag kanske köper den?
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
FZ6s -04 och Mt03 -06 + min Speedster Turbo när jag vill åka fort på bana.

Så sommaren är nog räddad :)

S
 

Jocke S

Snabbare & Snabbare
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha 660 Tenere Yamaha WR 450
R1Lillen skrev:
va ska ni köra för hoj nästa år??
Samma R6:a som i år. Jag lackar bara om den, så tror jag att den är ny. Och då kommer jag att minska mina varvtider drastisk. :D
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Det lär bli samma R1:a som nu, kanske med lite finare lack om jag hittar nån trevlig lackerare som ligger rätt i pris. Kan inte byta med den låga försäkring jag har....
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Blueman skrev:
Seriöst!? Coolt! Jag/vi har en -53:a som "komplement" till RF:n. Rödqvarnan ger ju en lite mer naturnära MC-upplevelse. Mycket sportig maskin (för att ha 3,5 hk), och så hinner man ju liksom känna lukten av kossorna när man susar fram på de kurviga vägarna på landet :3freak
Sen blir det samma gamla RF för sporttouring...
Kul att de finns de här som uppskattar RIKTIGA, plastbefriade, hojar!
Själv hoppas jag att som komplement styra en Benelli 250-2C - 38 friska 2t-hästar på 120kg....
Alla kanske inte är i stallet just nu, de har ju stått där sen -76 men med en rejäl dopingdos under vintern så kanske de piggnar till. :D
 

Fire02

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Pite
Hoj
Superduke R -07
Hondan skötte sig så fint i sommras så den får tjänstgöra ett år till :banana :banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top