Va?

JRT

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Suzuki GS1000G, Husqvarna -53:a, Kines minimoto
Var på landet i helgen och klippte gräs och oljade in möbler, verandan mm. Tyckte att jag hade ångan uppe så jag kom mig även för att tvätta hojen (det händer inte allt för ofta........)
Till saken, efter väl utfört arbete så skulle jag bara köra en kort sträcka för att bromsa bort vattnet från skivorna eller så var det bara att jag blev så sugen på att gasa lite för gammelsuzukin var så blank och fin :) Nåväl körde iväg utan hjälm och kände "frihetens vind" i ansiktet. Men vilket oväsen!!!
Vid 100 km/h var bruset öronbedövande. Hur f-n pallar "riktiga outlaws" utan hjälm med att åka så? Har aldrig sett någon med hörselproppar heller..... :tomten Orka skaffa läkarintyg för akut mjäll eller dyl. för att slippa använda hjälm och sedan krossa skallen vid en klotning eller garanterat bli hörselskadad! Hur låter det i klubbhuset? Vilken är den normala samtalstonen? VA? VA?

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
dom kör ju HD dom gör ju bara 90km/h..hahahaha

har oxo funderat på dessa frågor ibland...

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
astor skrev:
2246890 så du testade (torkade) bromsar i 100 knyck utan att ha hjälm? :rolleyes:

Ähhh, orka....han får väl testa om han vill. Nu var ju jag tvungen att anstränga mig bara för att du skulle påpeka detta. suck :hihi.

För övrigt så håller jag med, ser inte poängen i att regelbundet köra utan hjälm.

JRT

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Suzuki GS1000G, Husqvarna -53:a, Kines minimoto
astor skrev:
2246890 så du testade (torkade) bromsar i 100 knyck utan att ha hjälm? :rolleyes:

Nej jag låg i hängmattan och drack pilsner för att sedan under alkoholens underbara påverkan fantisera ihop denna frågeställning............

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
De kanske åker så för att om läkarintyget om mjäll inte funkar längre så kör de med att de har så ont i öronen så de kan inte använda hjälm :hihi

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
Pinky skrev:
2246903 Ähhh, orka....han får väl testa om han vill. Nu var ju jag tvungen att anstränga mig bara för att du skulle påpeka detta. suck :hihi.

Mäh! Det är ju JAG! Självutnämd väktare av ordning och reda !

Mother of all moralkärringar ! :7peta

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...