V4Honda skrev:Är det någon som vet var man kan få tag i en uppsättning
vakuumklockor inför förgasarsynkningen ?
Lars
V4Honda skrev:Biltema !! Underbart, det är sånt jag gillar att höra.
Tack för tipset !
Undrar bara var akvariefiskarna kommer in ?
Justerskruvar, för vad ?
Nu har jag inte fått haynesboken än och har aldrig gjort operationen förr så jag pratar lite i nattmössan när jag tänker mig att man kopplar in en mätare per cylinder och skruvar tills man får samma avläsning .... Då behöver man väl inte "koppla ihop" mätarna ?? Men som sagt, jag yrar lite ....
Tack !
Relapse skrev:Jag har just införskaffat en mekanisk manometer för förgasarsynkning. Den fungerar med metallstavar i vertikala genomskinliga rör med skala bakom. Den har även dämpning och ska enligt ryktena fungera bra. Jag ska prova den snart för att se om det är sant. Priset med frakt landade på runt 720 kr, och det är helt OK om dom fungerar som avsett.
Morgan Carbune
/Micke
Vågar du verkligen dessa pojkar göra detAnnchua skrev:Någon som kan hjälpa en novis (tjej) med att synca förgasarna på en ZXR400. Bor i Sthlms området och kan färdas med ljuset hastighet.
På hembygget sätter man strypningarna mellan rören, inte på vakumslangarna till förg. Lättare strypa vatten än luft....bmwjohan skrev:bara för att vara helt säker. man sätter alltså dom där akvariegrejerna på vakummätarnas slangar.
Annchua skrev:Någon som kan hjälpa en novis (tjej) med att synca förgasarna på en ZXR400. Bor i Sthlms området och kan färdas med ljuset hastighet.
TomK skrev:Kunskap och synkningsutrustning finnes i Uppsala Är ju en bit att åka från Bålsta iofs...
Visar hojen tecken på att inte vara synkad ?
bmwjohan skrev:ja jag tänkte på biltemamätarna. ok då ska jag nog ta och handla två biltema mätare och två akvariegrejer så att jag kan synka själv. hade tänkt lämna in hojen men det är ju mycket roligare att göra själv
sen blir det halva priset också
och är mycket tuffare
Utan att ha sett vad det handlar om så kan man misstänka att det är en spricka i oljekylaren alternativt att en svets mellan kylare och fäste läcker. Jag antar att det är på den nivån att det bara "fuktar" olja men det är ju ändå irriterande.Annchua skrev:tyvärr läcker det lite olja från oljekylarn.. ngt tips på hur man lagar en sådan sak..?? satte i en tätningsduk nere vid "skruvarna" men det läcker från självvaste "fästet som går in till kylarn". *irriterande*
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|