Vad äger ni för fordon? Mc, bil, båt osv...

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Får jag fråga varför du äger en Nissan Micra?

Kan förstå att man vill ha en vardagsbil om man äger en Corvette från -67 eller att man vill ha en vinterbil om man äger en Ferarri. Eller att man av olika anledningar kanske behöver en bil med större utrymmen för att transportera prylar pga andra fritidsintressen/arbeten.

Frågan är egentligen riktad till alla med halvsportiga bilar från 90-talet som anser sig behöva vinterbil/vardagsbil.

Angående diskussionen lånade pengar och fordon anser jag att det kan vara ok att köpa hoj/sportbilar för lånade pengar om man ändå har råd till ett avslappnat liv vilket dom flesta inte har.

Det betyder att alla som måste parkera sina sportbilar över två parkeringsrutor för att undvika dörruppslag har köpt dyrare bil än dom har råd med. Och liknande beteende med MC är samma sak.

Det kanske är en supra med 600hk och som har ett kjolpaket som slickar asfalten.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Saab 9-5 Aero helsystem och chippad

Kawasaki ZX-10 R -04 Banhoj

Kawasaki ZX-10 R -08 Banhoj

Cresent Damcykel! Crescent barncykel!
 

MC Doktorn

Guest
Jag har 3 fordon normalstor kuk och en fet plånbok och en skön kvinna.

Vad mer kan man begära :va
 

Homer99

Går äntligen utan kryckor!
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Jämtland
Hoj
TLR -98
Suzuki TL 1000 R -98

Saab 9-5 Aero kombi -03

Massey Ferguson, plasttraktor med pedaler :tummenupp
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
GSX-R 750 -98
Arctic cat ZR600 -01
Arctic cat EXT550 -91
Båt av okänt märke med 100hp mariner
Mercedes 190E
Puch Dakota:tungan
 

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Ducati
Smart 700 cc Turbo 1999
Mini Cooper 2004
Honda aquatrax 1250cc Turbo 2004
MotoGuzzi Guzzino 65 cc 1951
Ducati Pantha 600 198?
DBS Tantemcykel
Montainbajk
Ducati 888 1994


Kommer inte på nå fler just nu

/ Chrisse
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Får jag fråga varför du äger en Nissan Micra?

Kan förstå att man vill ha en vardagsbil om man äger en Corvette från -67 eller att man vill ha en vinterbil om man äger en Ferarri. Eller att man av olika anledningar kanske behöver en bil med större utrymmen för att transportera prylar pga andra fritidsintressen/arbeten.

Frågan är egentligen riktad till alla med halvsportiga bilar från 90-talet som anser sig behöva vinterbil/vardagsbil.

Angående diskussionen lånade pengar och fordon anser jag att det kan vara ok att köpa hoj/sportbilar för lånade pengar om man ändå har råd till ett avslappnat liv vilket dom flesta inte har.

Det betyder att alla som måste parkera sina sportbilar över två parkeringsrutor för att undvika dörruppslag har köpt dyrare bil än dom har råd med. Och liknande beteende med MC är samma sak.

БОБАН under har rätt. Hade du tänkt efter lite hade du nog kommit på det oxå ;)
O dessa bilar som du säger ställer sig på två parkeringar för att slippa dörruppslag är inte de som du säger har en dyrare bil än de har råd med.
Det är det som äger ferrari, lambo och andra dyrare bilar där en parkeringsbot är så små pengar att de hellre kastar bort 800:- än att behöva lämna in deras pärla på omlack och riskera dålig lackjobb, apelsinskalslack, nyansskillnader etc. Dvs de som verkligen har pengar!
 
Last edited:

Lanson

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2008
Ort
i garaget
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -02 och Yamaha Tzr 125 -98
Nu är det ju inte så att allt är mitt men...
1.Gsx-r 600
1.Yamaha TZR-125
(<--dessa är mina)
1. Derbi senda (brossans)
1.Ducati 900 senna ssie
1.Corvette C6 blå metallic
1.Chevrolet transport
1.Audi A4 qattro
1.Sportbåt 70hp mercury. (jävligt rolig)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Trimmad Kawasaki ZX9-R 1994
Aprilia RS125 1998
BMW e34 525 1988 m. M50B25 motor (24v 192hk)
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Vill inte verka dum på någe sätt men det va ett lite konstigt uttalande du gjorde, jag är 29 år och har varken kramper el taskig syn :tungan ...men ändå fina leksaker UTAN lån.
Så förstår inte riktigt va du menar ? Tjänar du så bra så borde du kunna köpa dina saker utan lån el är jag ute å cyklar...

Du får gärna förklara för mig hur man bär sig åt om man vill äga en fin bil och en fin hoj, och kanske en schysst snöskoter, UTAN lån?
Bara för att man har en lön lite över genomsnittet innebär det ju inte att man går och köper en massa fordon cash. Skulle jag köpa mina prylar jag har genom att spara ihop pengar till dem så hade det varit ganska tunnt med leksaker. Jag förstår inte vad folk har för problem med att ha lån på sina prylar. Jag ser det bara som vilken utgift som helst. Att betala hyra för att bo någonstans, att betala när jag äter på restaurang, att betala till Comhem för att se på TV m.m. m.m.. Min amorteringar ser jag som en "avgift" för att fartfyllt och roligt liv helt enkelt. :) Har man väl vant sig vid den utgiften varje månad är det ju inget problem.
Vill jag ha något vill jag ha det på en gång, inte om 5 år när jag sparat ihop till det.
 

Pizzabagarn

Guest
3 motorcyklar, en 34 fots segelbåt, en 27 fots daycruiser, 2 st vattenskotrar, en BMW 335 D till frugan och en BMW 535 D till mig samt en Jeep Grand Cherokee V8 som dragbil till hästtransporten. Uppe på vårt landsställe vid riksgränsen har jag
2 snöskotrar (1200 cc Lynx) plus att jag har 2 st Quadar på vårt andra landställe i närheten av Österlen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top