Vad är bästa offroad 125:an?

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Min CRM har skurit en gång på 12 år...o det var för en månad sedan :rolleyes: Annars har inget krånglat på den, funkar skitbra. Vet inte hur bra en KDX håller, men som sagt satsa på CRM eller KDX. Om du vill lägga ut lite drygt 15.000.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag har fått en hyffsat bra bild nu. Vad är det som brukar gå sönder på crm:en då? Bara cyllen? Vad kostar en ny cylle till crm då?

Jag vill hällst ha en mellan 13-22000. JAg tänker köra urpluggat tror jag men hur fort går crm:en ostrypt då? Och dt:n har hört att den bara går 120 ostrypt?

Jag har tänkt å¨köra ostrypt och dreva ner så man får bra mycket bättre acc. (så att man kan dra upp på bakan och så lättare.

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Vikingarockaren skrev:
Jag har fått en hyffsat bra bild nu. Vad är det som brukar gå sönder på crm:en då? Bara cyllen? Vad kostar en ny cylle till crm då?

Jag vill hällst ha en mellan 13-22000. JAg tänker köra urpluggat tror jag men hur fort går crm:en ostrypt då? Och dt:n har hört att den bara går 120 ostrypt?

Jag har tänkt å¨köra ostrypt och dreva ner så man får bra mycket bättre acc. (så att man kan dra upp på bakan och så lättare.

Bry dig inte om hastigheten. Orginal drevad orkar inte crm:en varva ut på sexan. Då gör den ungefär 135 km/h på femman. Men orginal drev kör man INTE med. Landsvägsdrevning på en offroad funkar inte :crash Nu har jag drevet ner den en hel del. Så nu gör den 135 fullvarv på sexan. Är det ngt som går sönder på crm så e det cylindern. Men då får du ju självklart ha otur. En ny cylinder med allt som behövs till kostar ungefär 3000 kr. Köp CRM :tummenupp

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
SKIT i vad alla förutom EBS säger, och så åker du och provkör alla själv ist. SEN vet du vilken du vill ha :)

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Poffer skrev:
Bry dig inte om hastigheten. Orginal drevad orkar inte crm:en varva ut på sexan. Då gör den ungefär 135 km/h på femman. Men orginal drev kör man INTE med. Landsvägsdrevning på en offroad funkar inte :crash Nu har jag drevet ner den en hel del. Så nu gör den 135 fullvarv på sexan. Är det ngt som går sönder på crm så e det cylindern. Men då får du ju självklart ha otur. En ny cylinder med allt som behövs till kostar ungefär 3000 kr. Köp CRM :tummenupp

...eller så kan du köpa en über 180cc cylinder till den som mig :squid
Finns troligen mest trim till CRM än KMX, pågrund av att crm har en identisk motor som NSR :fakta

...självklart ska du ha CRM :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...