Vad är det du älskar med din Motard?

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Min lilla erfarenhet av motardåkare är att de är en egen typ av entusiaster.

Min vän skaffade Motard och har plötsligt fått långa vassa horn i pannan när han är ute och kör. Refuger, diken och andra udda saker är helt plötsligt väldig roliga :banana

Det verkar således vara något speciellt med Motardåkning. Så vad är det där speciella för dig, som du bara kan njuta av med din tvåhjuliga lilla djävul? Tipps på saker man inte bör missa att göra med sin Våldsmoped?

(undrar om man kan starta försäljning av Raspar till Motardåkare med för långa horn?):D

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Älskar "mångsidigheten" :)

Går att köra överallt, gata, bana, gocartbana, skogen, stan, grusvägar osv. osv. :yoparty

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
gillar mångsidigheten , sen är ju delarna nästan gratis om man jämför med min gamla gixxer

NickeR

Finnjävel??
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
KTM 525EXC -07
Det verkar vara något av det roligaste på två hjul att köra motard:banana
Väntar på att få motardhjul till min hoj nu så man får pröva lite bus:yoparty

Efter 7 års paus med hojåkandet med diverse "plastraketer" både gata och bana så är man tillbaka med hoj igen....
Denna gång på en KTM motard:D

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
2 hjul, motor, broms och styre. Kan det bli enklare ? :tummenupp

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
busfaktorn, råheten och smidigheten... sen är de galet balla med :tummenupp

Många som inte kört motard och provar nån gång, blir frälsta direkt. Jag har två polare som blivit det. En med en ninja och en med en cbr, så nåt kul måste det väl vara. Den tredje killen som kör sporthoj vägrade testa. Varför? Han ville inte byta hoj sa han :D

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
busfaktorn, råheten och smidigheten... sen är de galet balla med :tummenupp

Många som inte kört motard och provar nån gång, blir frälsta direkt. Jag har två polare som blivit det. En med en ninja och en med en cbr, så nåt kul måste det väl vara. Den tredje killen som kör sporthoj vägrade testa. Varför? Han ville inte byta hoj sa han :D

Vad sa de två som provade då? :)

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Vad sa de två som provade då? :)

Den första killen, han som jag kör mest med nu, kom bara tillbaka med världens flin när han hade testat min och sa att han var tvungen att köpa motard. Nån dag senare la han ut en bytesannons. Nu kör han motard :tummenupp
Det han gillade var smidigheten och kul-faktorn.

Den andra killen ville först ha en KTM, men sen köpte han ändå en CBR. Nu ångrar han sig och kommer sälja hojen direkt i vår och köpa en 625a, tror jag han sa.

Försöker ju få folk att köra motard. Jag är lite avundsjuk på grabbarna uppe i Västerås, GBG och Sthlm som kör i stora gäng... :huvet

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Den första killen, han som jag kör mest med nu, kom bara tillbaka med världens flin när han hade testat min och sa att han var tvungen att köpa motard. Nån dag senare la han ut en bytesannons. Nu kör han motard :tummenupp
Det han gillade var smidigheten och kul-faktorn.

Den andra killen ville först ha en KTM, men sen köpte han ändå en CBR. Nu ångrar han sig och kommer sälja hojen direkt i vår och köpa en 625a, tror jag han sa.

Försöker ju få folk att köra motard. Jag är lite avundsjuk på grabbarna uppe i Västerås, GBG och Sthlm som kör i stora gäng... :huvet

okey :)

Men vad är grejen då :D de snackas ju om halva farten samma adrenalin

Om man gillar fart kan man konverterar till motard?
De som lockar är väl främst försäkringspremien som verkar vara mkt lägre än de 30k+ för sporthoj

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Söker ny..
Jag har för mig att jag också bara hade 1 provkörning innan jag fastnade.. :rolleyes:

Jag gillar enkelheten, smidighten, accelerationen och elakheten i en skön kombination.
Om man nu ska jämföra med sporthoj så behöver man inte köra fort för att ha roligt.. inte alls faktiskt. Jag tycker mest att jag använder 100+ på mätaren för transportsträckor. Annars är det fantastiskt skoj att vara ute och "finåka" och kombinera det med att busa av sig då och då, med att öva bakhjulsåka, stopp på framhjulet, kanske hitta en stig att följa.. ett dike att testa? :tummenupp
Jag måste bara testa bana till sommaren också!!

Jag körde en av SMC's gruskurser både steg 1 och 2 med min 690 i helgen.. fantastiskt skoj, även om det blev väldigt slirigt när övningarna gick på avancerat i steg 2. Den dagen var det jag och en massa äventyrshojar med endurodäck.. :D

Jag är i alla fall helt kär i min motard och kommer förmodligen inte att byta hojsort på många år! (om ens då)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Att båda tidigare ägarna tagit så "väl" hand om den :)näsblod:D)

Ägandet började bra också (vilket jag inte kan skylla på någon tyvärr):
*faktura om 2 veckor försäkringslös hoj från TFF
*punktering på båda hjulen
*elen är ur spel
*läckage på gaffelbenen
*en psykadelisk design att åtgärna :)krama)

Å den positiva sidan så startar den och går fint :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA